• 21 نکته طلایی برای افزایش لیست اعضای خبرنامه شما

     
    1)ایجاد محتوای خاص
    اگر تمایل دارید  عضویت در وب سایت و خبرنامه های خود را افزایش دهید، باید محتوای خود را برای مخاطبان خاص ،جذاب و منحصر به فرد تولید کنید. محتواهای کپی حوصله خوانندگان را سر می برد.
     
    2)اشتراک گذاری
    کاری کنید که مشتریان شما به راحتی بتوانند ایمیل شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا برای همدیگر ارسال کنند. مانند استفاده از  دکمه اشتراک در شبکه های اجتماعی و یا دکمه "ارسال به دوست".
     
    3)لینک عضویت
    اکثر  کسانی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، در ایمیل های تبلیغاتیشان خبری از دکمه عضویت نیست، زیرا تصورشان این است که این ها قبلا عضو شده اند و قرار دادن لینک عضویت دوباره کمی بی معنا می باشد. حالا به  این فکر کنید، یکی از همین مشتریانی  که ایمیلهای شما را دریافت می کند، خبرنامه  شما را به دوستی فوروارد کند، دوست او  نیز ایمیل را خوانده و استقبال کند و بخواهد از این به بعد خبرنامه های شما را مستقیما دریافت کند، حالا چه می شود؟؟
    درواقع این گیرنده دوم سرنخ شما می باشد  که با نبودن یک لینک عضویت ساده در کنار دستش، به سادگی آن را از دست خواهید داد.
     روش ساده تبدیل سرنخ ها به مشتری از طریق ایمیل مارکتینگ، قرار دادن  لینک عضویت در درون خبرنامه هاست. بهتر است بیشتر از یک لینک یا دکمه  عضویت در  خبرنامه ها قرار دهید، این لینک ها می توانند عناوین مختلف داشته باشند اما همه شان خواننده را به یک آدرس هدایت کنند (landing page)
     
    4)لینک در  امضای انتهای خبرنامه
    لینک هدایت به صفحه عضویت را می توانید در امضای خبرنامه ها یتان نیز قرار دهید
     
    5)پیشنهاد شگفت انگیز
    ایجاد رقابت در کاربران با ارائه یک هدیه رایگان روشی است که آمار "ارسال به دوستان" ایمیل های شما را به سرعت بالا می برد. پس سرنخ های زیادی را راهی  وب سایت شما خواهد کرد.
    آیا غیر از این است که  همه ما اگر یک تخفیف خوب و یا یک پیشنهاد شگفت انگیز دریافت کنیم، اولین چیزی که به زهنمان میرسد این است که فلان دوستمان را نیز از آن مطلع کنیم؟؟؟
     
    6)پیشنهاد شگفت انگیز در شبکه اجتماعی
    کافی است یکی از آفرهای خبرنامه ها را در شبکه اجتماعی خود نیز قرار دهید.
     
    7)فرم ثبت نام در سایت
    فرم و یا دکمه ای برای ثبت نام در سایت قرار دهید. نحوه قرار گیری این فرم باید به گونه ای باشد که مشتری به دنبال آن سایت را جستجو نکند بلکه جلوی چشمش باشد. معمولا می توان در بالای تمام صفحات آن را قرار داد
    8)پیغام خوش آمدگوئی
    آیا تا به حال  وارد سایتی شده اید که  در ابتدای آن پیغام سایت باشد؟ پیغامی کوتاه و در حد یک الی دو خط اما با تاثیری شگفت
    "سلام این بار شما را با سرویسی دیگر از شرکت کارزار  آشنا خواهیم کرد  : پنل ایمیل میلرلایت" خواندن این پیام چه حسی را در شما ایجاد  می کند؟روی این پیغام لینک قرار دهید و یا اینکه در نزدیک ترین فضای ممکن به آن CTA و یا دعوت به  ثبت نام خود را قرار دهید.
    9)روش های سنتی

    همچنان به روش های سنتی قبل ایمیل ها را جمع آوری کنید و به لیست های خود اضافه کنید. کنفرانس، همایش، نمایشگاه، فاکتور خرید، قرارداد فروش، پیش فاکتور و .....
     
    10)کد QR
    اضافه کردن کد QR برای ثبت نام راحت مشتریان روشی  جدید است که سرعت و راحتی ثبت نام را بالا می برد ، به خصوص برای دوستداران موبایل و تبلت
     
    11)وبلاگ
    زمانی که محتوایی به وبلاگ خود اضافه می کنید در انتهای آن یک CTA قرار دهید تا در وبلاگ هم امکان عضو گیری داشته باشید
     
    12)مناسبت ها فراموش نشود
    تقویم خود را ورق بزنید، در  هر مناسبت شادی یک آفر ویژه ارائه دهید تا میزان رجوع به وب سایت شما افزایش یابد
     
    13)تبلیغ در پیج گوگل پلاس همراه با لینک  landing page
     
    14)تبلیغ در پیج اینستاگرام همراه با لینک landing page
     
    15)دروغ هرگز
    در متن ایمیل های خود و یا موضوع ایمیل خود به هیچ وجه از جملات غیر واقعی استفاده نکنید.این باعث از بین رفتن اعتماد کاربران خواهد شد
     
    16)A/B testing یک ایده فوق العاده
    مقاله را  A/B testing  را حتما بخوانید.امکانی بی نظیر و جذاب از میلرلایت  تا بتوانید بهترین موضوع و یا محتوا را برای خبرنامه های خود انتخاب کنید. تنها با ده الی پانزده  گام ساده می توانید برای خود یک کمپین A/B تست راه اندازی کنید.
     
    17)موضوعات خاص
    استفاده از بعضی کلمات در خط موضوع، خواننده را درگیر ایمیل شما خواهد کرد. مثل
    "فقط تا24 ساعت آینده"، یا "فقط تا پایان امروز مهلت دارید" و ....
     
    18)ساعت ارسال ایمیل
    ایمیل ها را هوشمندانه ارسال کنید.
    ارسال ایمیل با موضوعات شاد و مرتبط با اوقات بیکاری در ساعت 4:45 دقیقه بعداز ظهر زمانی که  همه معمولا در حال ترک محل کار خود هستند، تیری است که درست به هدف خورده.
     
    19)‌معجزه اعداد
    از اعداد در موضوعات ایمیل ها استفاده کنید. کاربران عاشق اعداد هستند و لیست های عددی را با اشتیاق بیشتری دنبال می کنند. آن را حتما امتحان کنید.
     
    20)آیا مشتری شما خاص است
    سعی کنید کاری کنید که مشتری شما احساس کند برای شما خاص و مهم است. مثل موضوع "برای مشتری دوست داشنتی و همیشه همراه شرکت ...."
     
    21)حروف بزرگ
    در متون انگلیسی و یا موضوعات ایمیل که با زبان انگلیسی نوشته می شود ترجیحا از حروف بزرگ استفاده نکنید.

  • امکان جذابی دیگر از میلرلایت، آیا شما چیزی از A/B testing می دانید؟

    تست A/B چیست ؟

    شما می توانید قبل از ارسال خبرنامه تان بهترین شراط را از لحاظ نرخ باز شدن و نرخ کلیک برای خبرنامه خود فراهم کنید. یعنی خبرنامه خود را از لحاظ محتوا، موضوع و نام و ایمیل ارسال کننده به گونه ای ارسال کنید که بهترین نتیچه را داشته باشید. این کار به سادگی و با استفاده از روش A/B testing انجام می شود. به این صورت که شما قبل از ارسال نهایی خبرنامه خود را ابتدا به دو گروه کوچک از مشتریان ارسال نمائید و نتایج را بررسی نمائید و ببینید که کدام گروه ایمیل شما را بیشتر باز کرده اند و یا بیشتر کلیک کرده اند. در ادامه با یک مثال ساده توضیح می دهیم.

    همان طور که در مقالات گذشته گفته شد یکی از روش های انتخاب خط موضوع مناسب، استفاده از تست A/B برای موضوع خبرنامه ها می باشد. به این صورت که برای خبرنامه خود دو عنوان موضوع در نظر بگیرید و خبرنامه را یک بار با عنوان اول به گروه X از مشتریان ارسال کنید، و بار دوم همان خبرنامه را با عنوان دوم به گروه Y از لیست مشتریان ارسال کنید. بعد از گذشت یک الی دو روز نتایج هر دو خبرنامه را بررسی کنید، اگر خبرنامه گروه X نرخ باز شدن و یا کلیکش بالاتر باشد پس عنوان موضوع بهتری برای ارسال دارد و شما می توانید با خیال راحت تر همان عنوان را برای ارسال نهایی خبرنامه خود در نظر بگیرید. میلرلایت با ایجاد این امکان شگفت انگیز در پنل ایمیل مارکتینگ خود به شما این فرصت را می دهد تا بهترین انتخاب را برای خبرنامه هایتان داشته باشید.

    روش کار با تست A/B نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت

    1- بعد از لاگین به پنل ایمیل خود ابتدا از منوی سمت چپ گزینه Campaigns را انتخاب کنید و وارد صفحه مربوطه شوید

    2- سمت راست بالای صفحه دکمه نارنجی رنگ Create campaign  کلیک کنید

    3- به صفحه همیشگی ایجاد ایمیل هدایت می شوید، با این تفاوت که در اینجا دو تب به شما نمایش داده می شود : Regular Campaign و A/B Split campaign  

    نکته : به تصویر زیر دقت کنید، روش دیگری برای انتخاب ارسال کمپین تستی

    4- تب A/B Split campaign  را انتخاب کنید

    5- در صفحه جدید مطابق تصویر زیر امکان انتخاب سه گزینه برای شما وجود دارد، شما با هرکدام از این سه حالت بنا به نظر خود می توانید تست A/B کمپین خود را تعریف کنید.

    نکته : شما در هر تست تنها یکی از سه حالت را می توانید انتخاب کنید.

    الف : عنوان ایمیل

    دو عنوان موضوع برای خبرنامه خود انتخاب کنید، تا ببینید کدام عنوان مناسب تر است. این دو عنوان را مطابق تصویر بالا در قسمت های A و B وارد نمائید.

    فایده : با این روش شما می توانید تشخیص دهید کدام عنوان موضوع نرخ باز شدن ایمیل شما را بالا می برد.

    ب : نام و ایمیل ارسال کننده

    دو نام و دو ایمیل متفاوت برای خبرنامه خود در نظر بگیرید. ردیف اول مربوط به نام و ایمیل A و ردیف دوم مربوط به نام و ایمیل B می باشد.

    فایده : با این روش شما می توانید بهترین نام و ایمیل را برای ارسال خبرنامه های خود انتخاب کنید

    ج : محتوای ایمیل

    با انتخاب این قست شما قادر خواهید بود محتوای خود را به دو ضورت مختلف طراحی کنید و برای مشتران ارسال نمائید و بازخوردها را بررسی کنید.

    زمانی که گزینه email content را انتخاب می کنید، همه چیز شبیه خبرنامه عادی است:

    -  موضوع، نام ارسال کننده، ایمیل ارسال کننده و زبان را انتخاب کنید

    -  دکمه next را کلیک کنید

    -  طراحی دلخواه را برای خبرنامه خود انتخاب کنید

    نکته   : روش تست A/B را فقط برای drag and drop و rich text editor می توانید پیاده کنید.

    -  فرض ما روش درگ اند دراپ است، در اینجا خبرنامه خود را با طرح دلخواه آماده نمائید

    بعد از اتمام طراحی، دکمه done editing همیشگی که به create B version تبدیل شده است را کلیک کنید.

    -  شما به صفحه ای مشابه صفحه قبلی و این بار برای طراحی نسخه B خبرنامه خود آماده می شوید

    -  ولی قبل از آن از شما سوال می شود که آیا قصد دارید خبرنامه دوم خود را جدید و کاملا متفاوت طراحی کنید و یا اینکه قصد دارید یک کپی از همان خبرنامه A را تنها با تغییراتی جزئی به عنوان خبرنامه B ایجاد کنید.

    6- در این مرحله بعد از عبور از طراحی خبرنامه، گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صفحه ای که تصویر آن را مشاهده می کنید هدایت خواهید شد.

    7- در این قسمت همان طور که در تصویر مشاهده می کنید شما می توانید با حرکت دادن نوار خاکستری رنگ میزان اندازه گروه A و گروه B را تعیین می کنید. در مثال بالا از کل لیست ایمیل، 50 درصد به عنوان لیست اصلی (winner) در نظر گرفته شده است و 50 درصد باقی مانده به عنوان لیست تستی است که 25 درصد برای گروه A و 25 درصد برای گروه B در نظر گرفته شده است. در قسمت آخر نیز از شما سوال شده است که تمایل دارید چه معیاری را برای مقایسه دو گروه A و B در نظر بگیرید؟ نرخ باز شدن و یا نرخ کلیک. و اینکه این معیار را تا چه مدت زمان بعد از ارسال بررسی اندازه گیری شود. 1 ساعت بعد از ارسال، 1 روز ، 1هفته و یا ....

    8- از این جا به بعد تفاوتی با ایجاد خبرنامه در حالت عادی ندارد و شما خبرنامه خود را ارسال خواهید کرد. بسته به زمانی که شما در مرحله قبل انتخاب کرده اید (به طور مثال 1 ساعت) نرم افزار به طور اتوماتیک بعد از گذشت 1 ساعت مشخص می کند بین A و B کدام برنده است یعنی نرخ باز شدن بیشتری نسبت به دیگری داشته است و سپس ایمیل گروه برنده را با همان ویژگی و مشخصات به لیست winner ارسال می کند.

    9- در آخرین مرحله بعد از ارسال، شما امکان لغو تست را در هر زمان که تمایل داشته باشید دارید و نرم افزار نتایج را تا آن لحظه به شما نمایش خواهد داد. فرض کنید در مرحله هفتم شما زمان تست را 1 روز انتخاب کرده باشید اما به هر دلیلی بعد از 2 الی 3 ساعت خواهان ارسال نهایی خبرنامه هستید مطابق تصویر زیر با لغو تست A/B، سیستم نتایج و همچنین برنده را تا آن لحظه به شما نشان خواهد داد. شما می توانید انتخاب کنید که با استناد به نتایج چند ساعته خبرنامه خود را ارسال کنید و یا اینکه کلا روش تست را لغو کرده و به صورت عادی ارسال خود را انجام دهید

  • همه چیز در مورد شیوه تولید محتوا برای ایمیل

    نرخ باز شدن آخرین ایمیل تبلیغاتی شما چقدر است؟ نرخ کلیک آن چطور؟ کمی روراست تر، چند درصد از محتوای ایمیل های شما کپی است ؟ چند درصد از شما موضوعاتی را برای ایمیل هایتان انتخاب می کنید که مثلا هفته پیش سایت رقیبتان ایمیلی با همان موضوع برایتان ارسال کرده است؟ معجزه محتوای منحصر به فرد در ایمیل مارکتینگ معجزه می کند. در مقالات بسیاری به این موضوع اشاره شده است که ایمیل مارکتینگ تنها داشتن یک بانک ایمیل چند ده میلیونی و یک نرم افزار ارزان قیمت و کار راه انداز نیست. پس به قسمت های مهم یک ایمیل تبلیغاتی و تاثیر آن ها در موفقیت ایمیل مارکتینگ خود بیشتر توجه کنید.

    نام و ایمیل ارسال کننده

    زمانی که یک ایمیل به دست ما می رسد اولین مشخصه ای که دیده می شود، نام ارسال کننده و بعد ایمیل آن است. در ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده از نام شخصی و ایمیل شخصی، نرخ باز شدن را پائین می آورد. برای پی بردن به این موضوع کافی است که یک روز به رفتار خود با ایمیل های خوانده نشده تان توجه کنید. شما اغلب خبرنامه هایی که با نام ها و ایمیل های شخصی ارسال شده است را باز نمی کنید و یا اگر باز کنید جز آخرین ایمیل های شما خواهند بود. ترجیح اول شما باز کردن خبرنامه هایی است که نام و ایمیل ارسال کننده شان شرکت، سازمان و یا کسب و کاری باشد که اسم آن را شنیده اید و یا حداقل به سایتشان سری زده اید.

    ییک ایمیل حتی اگر جذاب ترین موضوع را داشته باشد اما نام ارسال کننده نداشته و یا ایمیل ارسال کننده آن شخصی و با دامنه عمومی (---@gmail.com و یا  ----@yahoo.com ) باشد، به دلیل آنکه اعتماد دریافت کننده را چندان که باید جلب نمی کند، احتمال باز شدنش پائین است، زیرا اصولا جلب اعتماد مشتری یک امر مهم برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل ها می باشد.

    محتوای ایمیل مارکتینگ

    خط موضوع ایمیل

    موضوع ایمیل یعنی رسیدن به اولین هدف بزرگ ایمیل مارکتینگ که باز شدن ایمیل است.

    شما زمانی می توانید مشتری خود را به سرنخ تبدیل کنید که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کند و حداقل روی یکی از لینک های آن کلیک کند. به نظر شما در ابتدای راه یعنی در صندوق ورودی کاربران، غیر از موضوع ایمیل چه چیز دیگری سرنخ های شما را تشویق به باز کردن ایمیل می کند؟ پس موضوع ایمیل ها را دست کم نگیرید و آن را هوشمندانه انتخاب کنید. همیشه تست کردن یک روش ساده و موفق برای پیدا کردن جواب است. برای خبرنامه این هفته خود دو موضوع متفاوت انتخاب کرده و آن را با هر دو موضوع به طور جداگانه به یک لیست کوچک ارسال نمائید. چند روزی صبر کنید و سپس نرخ باز شدن را در دو ایمیل بررسی نمائید. کدام یک از ایمیل ها بیشتر باز شدند ؟ موضوع همان را انتخاب کنید. برای اینکه بیشتر در مورد نکات مهم انتخاب موضوع ایمیل بخوانید می توانید مقاله 17 خرداد را نیز مطالعه کنید.

    متن ایمیل

    همان طور که دقت کردید در ایمیل مارکتینگ هم مانند هر فعالیت دیگری سلسه مراتب وجود دارد. با پیدا کردن این سلسله مرتب ها می توان کارها را ساده تر کرد. گفتیم در ابتدای راه نام و ایمیل ارسال کننده، اعتماد مشتری را به نام تجاری شما جلب می کند و یک حس اعتبار نسبت به شما و کسب و کارتان برایش ایجاد می شود. سپس گفتیم موضوع ایمیل جذاب ترین و مهم ترین عامل در باز شدن ایمیل های شما توسط کاربران می باشد، حالا بعد از این دو قدم بزرگ بهتر است این بار به فکر نگه داشتن مشتری در ایمیل خود باشید. یعنی کاری کنید که مشتری بیشتر از 15 ثانیه وقت صرف مطالعه ایمیل شما کند. بله 15 ثانیه. آمار های جهانی نشان می دهد متوسط زمانی که یک کاربر بعد از باز کردن ایمیل برای خواندن آن وقت می گذارد، 15 الی 20 ثانیه است، در این زمان او نهایت 50 کلمه را اسکن می کند و تمام این مدت مدام چشمش در حال پریدن از این تصویر به آن تصویر است و هیچ گاه از ابتدا تا انتهای خبرنامه را نمی خواند، اغلب ما حتی یک صفحه از کتاب درسی خود را با دقت از ابتدا تا انتها نمی خواندیم چه برسد به ایمیل های تبلیغاتی که اصولا با عجله و در حین کارهای روزمره به آن ها سر می زنیم. این یعنی هرچه ایمیل شما دارای المان های گرافیکی باشد، احتمالا مشتری را بیشتر درگیر خود می کند، چون برای او مصلما درک خواسته ارسال کننده با چرخیدن در المان ها گرافیکی، راحت تر و جذاب تر است تا اسکن 50 کلمه یا خواندن 1 الی 2 جمله. اما به یاد داشته باشید در استفاده از رنگ ها باید قانون هارمونی رنگ ها (مقاله 30 دی ماه سال 93) را رعایت کنید و بیش از حد ایمیل را شلوغ نکنید. زیرا به همان اندازه که یک ایمیل فقط متنی مشتری را خسته می کند، ایمیل شلوغ و پر از رنگ های تند و تصاویر گوناگون مشتری را فراری می دهد.

    سه راه کار برای اینکه مشتری بیشتر از 15 ثانیه وقت صرف ایمیل شما کند :

    - یک آینه جلوی مشتری بگیرید

    این مورد را با یک مثال توضیح می دهم. تصور کنید که لیست آدرس ایمیل های خود را بر اساس سمت و جایگاه شغلی دسته بندی کرده باشید، حال اگر ایمیلی را خطاب به مدیران ارسال نمائید و در آن اطلاعات مفیدی را برای مدیران کسب و کارها نوشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ مشخص است، یک مدیر به احتمال زیاد نه تنها ایمیل شما را باز می کند بلکه به دقت به مطالعه آن می پردازد به خصوص اگر شما و کسب و کارتان را نیز به خوبی بشناسد. به تصویر زیر دقت کنید، اگر شما یک مدیر هستید اول وقت خود را صرف خواندن کدامیک از ایمیل های زیر می کنید؟

    ایمیل مارکتینگ

    - 30% فروش 70% آموزش

    شما حتما این فرمول معروف را بارها در مقالات ما خوانده اید. سعی کنید خواننده از محتوای شما چیزی یاد بگیرد و به ایمیل های شما فقط به دید بازارگرمی نگاه نکند. تجربه نشان داده محتوای آموزشی که بیشتر حاوی آمارهای عددی است و بیشتر جهت اطلاع رسانی و شگفت زده کردن خواننده است، بیشتر خواننده را با خود درگیر می کنند.

    - چندین لینک، یک landing page

    فقط به این خاطر که شما در حال تهیه یک مقاله با موضوع خاص هستید دلیل برآن نیست که باید تنها یک لینک در خبرنامه خود قرار دهید. شما می توانید چندین لینک را با طراحی و عناوین جذاب در خبرنامه خود قرار دهید که همه آن ها بعد از کلیک، مشتری را به یک صفحه واحد هدایت کنند. علاوه بر بالارفتن نرخ کلیک، این کار می تواند یک تست نیز برای شما باشد. با مقایسه میزان کلیک لینک ها می توانید بهترین عنوان یا طراحی را پیدا کنید. مثلا می توانید مقایسه کنید که دکمه های رنگی بیشتر کلیک خورده اند یا لینک های ساده. رسیدن به چنین آماری نه تنها بسیار شگفت آور است بلکه می تواند شما را در کمپین های بعدی حرفه ای تر و هدفمند تر کند.

     

     

     

  • ایمیل مارکتینگ برای موسسات آموزشی

    روش های تبلیغات اینترنتی با دارا بودن خصوصیاتی چون سرعت، مدیریت دقیق و هزینه کم، به نفع آگهی دهنده است. به همین علت در مدتی کوتاه جای خود را در بین سایر روش های تبلیغات باز کرده و در حال گسترش است.

    امروزه ایمیل مارکتینگ يكي از پرطرفدارترین روش های تبلیغات اینترنتی است كه توانسته نظر بسياري از  کسب و کارها را به خود جلب نمايد اما با اين حال افرادی در كسب و كار اينترنتي موفق هستند كه تبليغات خود را با کمترین هزینه و بیشترین سود ارائه می دهند . در این بین موسسات آموزشی اعم از مدارس، آموزشگاه ها و هم چنین دانشگاه ها هم از ایمیل مارکتینگ بی بهره نمانده اند.
    موسسات آموزشی از  ایمیل مارکتینگ، برای تبلیغ و ترویج عملکردها و فعالیت های آموزشی خود استفاده می کنند. کمترین استفاده آن ها از این ابزار اطلاع رسانی ست. تا قبل از اینکه چنین ابزارهایی وارد بازار شوند، هر موسسه مثلا برای اطلاع رسانی در مورد تاریخ ثبت نام ترم بعد یا مجبور بود به تک تک شاگردان به صورت تلفنی اطلاع می داد و یا اینکه یک اطلاعیه بر روی تابلوی اعلانات خود می چسباند.
    همین استفاده ساده از ایمیل مارکتینگ باعث جذب مخاطبان بیشتر و احساس اعتماد به موسسه و معتبر بودن آن به گیرندگان القا می شود

     

    در چه مواردی موسسات آموزشی می توانند از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند ؟

    1. ارسال ایمیل‌ برای آگاهی بخشیدن مخاطبان از خدمات آموزشی 

    در این حالت، هدف صرفاً مطلع کردن مخاطب از وجود خدمات است. البته ایمیل‌هایی که با هدف آگاه کردن ارسال می‌شوند، کاربرد دیگری هم دارند و آن شناخت اولیه سرنخ ها در فضای آنلاین است. فرض کنید که شما یک موسسه آموزشی زبان دارید و بدون هیچ گونه تبلیغات قبلی، خبرنامه خود را توسط نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ طراحی کرده اید که محتوای آن گزارشی است از پنج زبان برتری که مردم ایران در سال گذشته برای یادگیری آن در موسسات زبان ثبت نام کرده اند. حالا اگر در انتهای هر مطلب، محلی باشد که خواننده بتواند برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کند، به راحتی می تواند از وب سایت آموزشگاه دیدن کند. از این جا به بعد اگر طراحی landing page سایت شما به اندازه کافی جذاب باشد، مشتری زمان بیشری را صرف بازدید و مطالعه بخش های مختلف سایت کرده و حتی شاید تشویق به تماس با موسسه و یا ثبت نام در فرم اشتراک سایت شما شود.

    2. ارسال ایمیل برای جذب شاگرد جدید 

    در این نوع ایمیل‌ها، مخاطب را تشویق به ثبت نام در دوره های ارائه شده کنید یا کمتر از آن مخاطب  برای کسب اطلاعات بیشتر یا تماس بگیرد و یا حضوری پیگیری کند. به تمام این اقدامات برای رسیدن به هدف موسسه (جذب شاگردان جدید) call to action می گویند.

    3. فعالیت در شبکه های اجتماعی

    از آنجایی که این روز ها هر کجا در هر ایمیلی پای هر مقاله ای و یا در هر سایتی اگر لینکی از شبکه اجتماعی یک کسب و کار باشد بی معطلی کلیک می شود، بهتر است در شبکه های اجتماعی صفحه ای بسازید، لینک سایت، شماره و آدرس موسسه را در آن قرار دهید و ضمن فعالیت های موثر تبلیغاتی، لینک این صفحه اجتماعی خود را نیز در ایمیل هایتان قرار دهید. هم برای جذب مخاطب بیشتر و هم برای بالا رفتن نرخ بازدید از سایتتان.

    4. معرفی خود به مدارس و دانشگاه ها

    در این نوع ایمیل ها مخاطب شما دیگر دانش آموزان و یا شاگردان موسسه نیستند بلکه مخاطبان شما مسئولین مدارس و یا دانشگاه ها می باشند. مکان هایی که شاگردان شما تقریبا نصف روز را در آن سپری می کنند، پس می تواند بهترین محیط برای تبلیغات چاپی و تبلیغات دهانی باشد.

    در ایمیل های ارسالی خود به این مخاطبین ابتدا باید کسب و کار خود را معرفی کنید، سپس به نحوی اطمینان آن ها را در مورد حرفه ای بودن فعالیتتان جلب کنید، مثلا آماری از نمرات کسب شده توسط شاگردانتان را برایشان ارسال کنید و یا آن ها را از سابقه اساتید آموزشگاه مطلع کنید، در مجموع هر نوع آمار و اطلاعات صحیح حتی الامکان با ارسال نمونه می تواند اعتماد آن ها را جلب کند. بعد از آن دیگر شما می توانید به راحتی تبلیغات خود را وارد مدارس و دانشگاه ها و دیگر موسسات کنید.

    5. ارسال ایمیل برای کسانی که هم‌اکنون عضوی از موسسه آموزشی هستند

    کسانی که عضوی از موسسه آموزشی شده اند نباید احساس کنند که رها شده‌اند. باید احساس کنند که هنوز مورد توجه هستند. ممکن است نیاز باشد نکاتی در مورد استفاده‌ی بهتر از خدمات برای آن ها ارسال کنید و یا تغییراتی که در کادر آموزشی به وجود آمده و هر چیزی که رضایت آن ها را افزایش دهد ارسال کنید، که تمامی این ها می تواند رضایت آن ها را از این که موسسه شما را انتخاب کرده اند بالا ببرد. توجه و جلب رضایت کسانی که در موسسه آموزشی عضو شده اند به مرتب خیلی مهم تر از جذب شاگردان جدید است، زیرا تنها کسانی تبلیغ شما را خواهند کرد که شما مورد اعتماد آن ها باشید و در این صورت است که افراد بیشتری در موسسه شما ثبت نام خواهند کرد.

     

    • ارسال پرسشنامه در خصوص سلایق و علاقمندی های شاگردان به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد شاگردان
    • انتشار اخبار جدید موسسه
    • انتشار نمونه سئوالات امتحانی
    • بارگذاری سئوالات امتحان بلافاصله پس از برگزاری امتحان
    • برنامه امتحانات
    • برنامه هفتگی
    • معرفی اساتید موسسه و سابقه آن ها
    • معرفی برترین های ترم گذشته
    • ارائه راهکارهایی برای تقویت علمی شاگردان
    • اعلام عدم برگزاری کلاس و یا تاخیر حضور اساتید

    موارد بالا تنها مثال های کلی بود که در اکثر موسسات آموزشی اتفاق می افتد. مصلم است که هر کسب و کاری در حوزه فعالیت خود نیاز ها و ایده های زیادی در ارتباط با مشتریان خود دارد.

    شما چه فعالیت های دیگری را به لیست بالا اضافه می کنید که بتوان به صورت ارسال ایمیل گروهی انجام داد؟

     

  • همه چیز در مورد طراحی عنوان ایمیل

    خیلی از کاربران، گمان می‌کنند قسمت "موضوع" در هنگام نوشتن ایمیل، قسمتی است که فقط باید با یکی دو کلمه، پر شود و مهم، خود متن ایمیل است. متاسفانه باید گفت این تصور خصوصا در ایمیل مارکتینگ، همان‌طور که در ادامه می‌بینیم، یک تصور کاملاً اشتباه است. قبل از هر چیز، برای پی بردن به اهمیت انتخاب موضوع مناسب برای ا‌یمیل‌، به یک مثال می پردازیم. فرض کنید یک روز صبح، ایمیل خود را باز می‌کنید و می‌بینید مثل عکس زیر، چندین ا‌یمیل در صندوق ورودی خود دارید. کدامیک از این ایمیل‌ها حس کنجکاوی شما را بیشتر بر می انگیزد؟ کدام‌ یک را زودتر باز می‌کنید؟

    بدون شک، ایمیل شماره ۲ را قبل از همه باز می‌کنید؛ چون می‌دانید در مورد چه چیزی می‌خواهد صحبت کند. روشن است که اولین برخورد گیرنده با ایمیل‌ت شما، برخورد با موضوع ایمیل است و چون بنا به اعتقاد خیلی‌ها، "اولین برخورد، تاثیرگذارترین برخورد است"؛ پس باید در انتخاب موضوع ایمیل، نهایت دقت را به کاربرد. در ادامه، به چند نکته در مورد انتخاب موضوع مناسب، اشاره خواهد شد.

    1. موضوع ایمیل باید به خوبی گویا باشد

    به طوری که گیرنده آن، تنها با نگاه کردن، متوجه متن ایمیل شده و هدف‌ ما را از ایمیل مارکتینگ متوجه شود. فرض کنید طرف مقابل‌ مان، روزانه ده‌ها و یا صدها ایمیل از افراد مختلف دریافت می‌کند. امکان این که این شخص، وقت کافی برای خواندن همه آن ها را داشته باشد، بسیار پائین است. بنابراین موضوع ایمیل باید به اندازه کافی گویا باشد که توجه گیرنده را به خود جلب کند و آن را باز کند. خیلی وقت اسن که دیگر موضوعاتی مانند "سلام"، "خسته نباشید"، "یک سوال"، "راهنمایی"، "یک خواهش" و… گیرنده را برای باز کردن ایمیل کنجکاو نمی‌کند و لذا چنین ایمیل‌هایی به جمع ایمیل‌های خوانده نشده اضافه می‌شوند.

    2.  موضوع ایمیل باید کوتاه باشد

    چون اولاً بعضی از سرویس‌دهنده‌های ایمیل، فقط چند کلمه اول موضوع را در لیست ایمیل‌های جدید، نمایش می‌دهند و دوم این که، ممکن است گیرنده، به دلیل تعداد بالای ایمیل‌های دریافتی، حوصله کافی برای خواندن موضوع‌های طولانی را نداشته باشد. به عنوان مثال می توان، به جای "بیست و هشتمین کنفرانس ملی …"، از "۲۸امین کنفرانس …" استفاده کرد؛ یعنی ارقام موجود در موضوع را به عدد بنویسیم. باید به این نکته هم توجه داشت که برای کوتاه ماندن موضوع، در صورت امکان نباید از صفت و قید در موضوع ایمیل استفاده کنیم.

    3.  از نوشتن موضوع‌های دروغ و بی ارتباط با متن ایمیل خودداری کنید

    بارها و بارها ایمیل‌هایی را دریافت کرده‌ایم که موضوع آن‌ها هیچ ارتباطی به خود ایمیل نداشته است و همین باعث شده حس منفی نسبت به فرستنده پیدا کنیم و نسبت به این سبک ایمیل مارکتینگ ها بدبین شده ایم.

    4. عدم استفاده از علامت هایی مثل "!!!!!!!!!!!!!!"

    هیچ‌ وقت از علامت‌های تعجب‌ پشت سر هم، برای نشان دادن تعجب و یا جلب توجه گیرنده ایمیل، استفاده نکنید. این کار علاوه بر شلوغ کردن موضوع ممکن است باعث پرت شدن حواس گیرنده ایمیل شود.

    5.  سعی کنید موضوعات به صورت جملات بلند خبری نباشند

    چون خود "فعل" و "فاعل" این نوع جمله‌ها، باعث طولانی‌تر شدن موضوع می‌شوند. با وجود این استفاده از جمله‌های پرسشی، نه تنها اشکالی ندارد بلکه گاهی باعث افزایش جلب توجه و علاقه گیرنده ایمیل هم می‌شود.

    6. با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید

    برای هر بخش از کمپین تبلیغاتی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید و در ایجاد عنوان ایمیل خود خلاقیت داشته باشید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در ایمیل مارکتینگ ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آن که بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از کانتنت مارکتینگ خود به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم. بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آن ها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این مقدار زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است.

    اکثر کاربران ایمیل زمانی که ایمیلی با نام خود و یا شرکتشان دریافت می کنند،احساس خوشایندی پیدا می کنند و ناخودآگاه ایمیل را باز می کنند. بر روی لینک بالا کلیک کنید تا در مورد شخصی سازی با نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت بیشتر بخوانید

    8. از ابزار هوشمندی مثل فوریت یا  اورژانس در موضوع ایمیل خود استفاده کنید

    آزمایشی که در این زمینه انجام شده نشان داده، آفرهای اورژانسی که با اطلاعات پیگیری مثل نحوه ثبت نام، نحوه خرید، زمان باقی مانده و غیره همراه بوده اند تا 25 % بیشتر مشتریان را جذب خرید کرده است.

    9. سعی کنید عنوان موضوع ایمیلتان دقیق و هوشمندانه باشد اما فریبنده نباشد

     مثلا جمله "شما 1000 دلار برنده خواهید شد" جمله فریبنده و بی پایه های است. اگر ایمیلتان عناوین گول زننده ای داشته باشد حتی اگر از فیلتر CAN-SPAM  عبور کند کاربران آن را اسپم خواهند کرد. مثلا اگر در ایمیل شما بن تخفیفی وجود دارد جمله ای مشابه " خرید بعدی 20% ارزان تر" مناسب است. سعی کنید از کلماتی مانند "رایگان"، "پشتابید" و استفاده از حروف بزرگ(در صورت استفاده از حروف انگلیسی) و غلط املایی بپرهیزید زیرا کاربران را به اسپم کردن تشویق می کند.


    10. نمایش نام شرکت و یا برند شما برای شناساندن شما به گیرنده
    استفاده از یک آدرس فرستنده قوی و واحد در خط موضوع می تواند انسجام ایمیل های ارسالی شما را افزایش داده و مشترکین معتمد بیشتری را برای خود جمع کنید در این صورت درصد اسپم شدن ایمیل های شما نیز پائین می آید.
     
    11. همیشه موضوعات خبرنامه ها را پیش از ارسال تست کنید

     10% از لیست ایمیل خود را جدا کرده آن را به دو بخش تقسیم کنید، دو عنوان موضوع برای خبرنامه خود انتخاب کنید، برای هر دسته یکی از عنوان ها را ارسال کنید. نتایج به دست آمده می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب عنوان موضوع برای 80% باقی مانده از لیست ایمیلتان کند.

    آیا شما به خط موضوع یا subject line اهمیت زیادی نمی دهید؟

    انتخاب موضوع قاعده بسیار مهمی است که باید با ظرافت برای آن وقت گذاشته شود. اولین کلمات خبرنامه شما که دیده می شود همین خط موضوع شما است. خط موضوع میزان بازدید از landing page  شما را نیز تعیین می کند. زیرا شما با این یک خط به خواننده می گویید دقیقا راجع به چه چیزی صحبت می کنید و نوع کسب کارتان در قالب چند کلمه توصیف می شود.
  • ایمیل مارکتینگ برای شرکت های صنعتی

    ایمیل مارکتینگ در بین برخی از کسب و کارها به چشم یک روش سودآور دیده نمی شود، زیرا دریافت روزانه تعداد زیاد ایمیلهای تبلیغاتی اصولا برای کاربران خسته کننده است. کما اینکه نتیجه صحبت اخیر من با یکی از توزیع کنندگان صنعتی در مورد ارسال ایمیل گروهی این بود که از نظر ایشان ایمیل مارکتینگ روشی بیهوده است و با کسب و کارشان کاملا بی ارتباط است.
    متاسفانه، واقعیت این است که بسیاری از شرکت های صنعتی هنوز نتوانسته اند ارتباط مستقیمی بین کسب و کار خود و ایمیل مارکتینگ ایجاد کنند. اگرچه این روش تبلیغاتی ممکن است برای خرده فروشان و کسب و کارهای B2C موثر باشد اما کارایی زیادی برای کسب و کارهای صنعتی که چرخه خرید و فروش آن ها طولانی است ندارد.
    البته استثناهایی مانند فروش مواد مصرفی و تعویض قطعات صنعتی نیز وجود دارد که در آن یک ایمیل تبلیغاتی می تواند بسیار کارآمد واقع شود. مانند نمایندگی ها و یا خدمات پس از فروش کالاهای صنعتی.

    یک مطالعه از Direct Marketing Association نشان می دهد که تبلیغات در صنعت از طریق ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه ای برابر $ 39.40 دلار به ازای هر 1 دلار دارد. مسلم است که این آمارها فقط مختص بخش صنعت نیستند، بلکه نشان می دهد اگر از ایمیل مارکتینگ به درستی استفاده شود چه تاثیر بسزایی را بر بالابردن فروش و افزایش تعداد مشتریان کسب و کارها خواهد گذاشت.

    BOM در ایمیل مارکتینگ صنعتی

     BOM یا Bill of Materials مخفف شده ی صورت مواد مصرفی می باشد که در این جا به معنای لیستی از مهم ترین مواد مصرفی در ایمیل مارکتینگ صنعتی کاربرد دارد :

    1-    لیست مشتریان
    2-    محتوای با ارزش
    3-    ابزاری برای اداره ایمیل های ارسالی و بررسی نتایج

    توجه داشته باشید که اگر گزینه خلاقیت در این لیست وجود ندارد به این معنا نمی باشد که موضوع بی اهمیتی است، بلکه دلیل نبود آن این است که در کسب و کارهای صنعتی خلاقیت نقش کمرنگ تری نسبت به سه جزء بالا دارد. مهندسین و خریداران صنعتی به محتوای با کیفیت بهتر پاسخ می دهند تا یک ایمیل با طراحی و دیزاین خلاقانه.

    لیست مشترکین

    شما ممکن است در ابتدا برای سعت بخشیدن به تبلیغات خود یک لیست ایمیل را با عجله خریداری کنید و با این تفکر که چند قدمی را جلو افتاده اید مقداری هزینه صرف لیستی بی فایده و مضر کنید. ولی پیشنهاد ما به شما این است که این کار را انجام ندهید و سر فرصت لیست ایمیل مختص به خود را جمع آوری کنید. بهتر است بدانید که لیست ایمیل منحصر به فرد مهم ترین بخش استراتژی در ایمیل مارکتینگ صنعتی می باشد.

    محتوای با ارزش

    اکثر شرکت ها به دنبال آن چیزی هستند که امروز می خواهندی به فروش برسانند، آن ها کمتر به آنچه که مشتری به دنبال خرید آن است فکر می کند. بهتر است قبل از هر اقدامی با ارائه محتوای با ارزش اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و سپس شروع به فروش خدمات و محصولات خود کنید.

    پیشنهاد ما به شما این است که از قانون طلائی 70 | 30 پیروی کنید. 70% آموزش و 30% فروش.

    ابزار مدیریت و بررسی نتایج

    از شواهدی که در تاریخ ایمیل مارکتینگ بارها اتفاق افتاده استفاده کنید و به سراغ ارائه دهندگان نرم افزار و خدمات ایمیل مارکتینگ ارزان قیمت نروید. البته بعضی از ارائه دهندگان سرویس های گران قیمت نیز ممکن است شما را به دام بیاندازند، آنچه که اهمیت زیادی دارد محتوای ایمیل شما می باشد.

    آیا مهندسین و متخصصان کسب و کار ها در وب فرم ثبت نام سایت های شما عضو می شوند؟

    پاسخ این است : بستگی دارد

    در زیر به یکی از یافته های جالبی که حاصل مطالعات TREW Marketing  و CFE Media است، پرداخته شده است. مطالعات آن ها این موضوع را نشان می دهد که اگر محتوایی از دید یک متخصص با ارزش و کارآمد تشخیص داده شود بدون شک آن فرد به دنبال عضویت در لیست ارسال کننده آن محتوا خواهد گشت.
     
     

    ارتباط تعداد فیلدهای یک فرم ثبت نام با پر نکردن آن

    اخیرا متوجه یک ارتباط کاملا مستقیم بین فیلدهای فرم ثبت نام سایت ها و مقاومت کاربران در پر کردن فرم ها شدیم. تلاش برای درست کردن یک فرم بسیار با کیفیت و دقیق با ساختارهای استادندارد در یک سایت کاملا حرفه ای ممکن است در قدم اول به جای جذب مخاطب، باعث ترک او از سایت شود. وب فرم ها هرچه ساده تر و راحتتر باشند، بیشتر پر می شوند. برای آن که برخی داده های جا مانده مشتریانتان را بدست آورید و جاهای خالی مشخصات آن ها را پر کنید، به جای اجبار آن ها به پر کردن فیلدهای فرم ثبت نام بهتر است به مرور زمان و با استفاده از شبکه های اجتماعی و پروفایل های دیگر مثل LinkedIn آن اطلاعات را از هر مشتری بدست آورید. تصویر زیر که نتایج تحقیق در همین زمینه است، صحت تجربیات جدید ما را بیان می کند.

     
    همین تحقیقات نیز نشان داده است زمانی که تعداد فیلد های یک فرم ثبت نام از 11 فیلد به 4 فیلد کاهش پیدا می کند، 160% نرخ ثبت نام سرنخ ها در آن فرم بالا می رود بدون آن که کیفیت اطلاعات سرنخ ها پائین بیاید. بنابراین موضوع است که اهمیت طراحی صفحه فرود و یا landing page که سرنخ ها و کاربران ایمیل معمولا از طریق ایمیل های تبلیغاتی به آن هدایت می شوند، بسیار زیاد است.

    ما کاملا اعتقاد داریم که ایمیل مارکتینگ باید تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوا در حوزه صنعت شود، نظر شما در این باره چیست ؟

  • 21 آمار حیرت انگیز در مورد ایمیل مارکتینگ

    email-marketing
    1. از سال 2013 تعداد حساب های ایمیل نزدیک به 3.9 میلیارد اکانت می باشد، که این عدد تا سال 2017 به 4.9 اکانت خواهد رسید            (منبع : The Radicati Group)
     
    2. روزانه 247 میلیارد ایمیل ارسال می شود، یعنی در هر 0.00000035 ثانیه یک ایمیل ارسال می شود.
      3. هر 1 دلاری که برای ایمیل مارکتینگ خرج می شود، به طور متوسط 44.25 دلار بازگشت سرمایه دارد. (منبع : emailexpert)
      4. اگر کسب و کاری تبلیغات و بازاریابی خود را از طریق ایمیل مارکتینگ انجام دهد، مصرف کنندگانی که ایمیل ها را دریافت می کنند، 138% بیشتر از آن هایی که ایمیل تبلیغاتی دریافت نمی کنند، وقت و هزینه خود را صرف آن کسب و کار می کنند.                                          (منبع : Convince and Convert)
      5. در دنیا 897 میلیون کاربر ایمیل وچود دارد که inbox خود را با تلفن همراه خود چک می کنند، این عدد هم مدیران کسب وکار ها و هم کاربران عادی را شامل می شود. (منبع : The Radicati Group)
      6.  48%  از ایمیل ها با گوشی های تلفن همراه باز می شوند. (منبع : Litmus)
       
      email-marketing
       
       7. 91% از مشتریان حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. (منبع : ExactTarget)

       8. کاربران ایمیل در آمریکا، روزانه با 11 برند مختلف در ایمیل های خود مواجه هستند، در مقایسه با فیس بوک (9 برند) و توئیتر (8 برند). (منبع : EmailStatCenter.com)

       9.مطالعات اخیر مشان داده است که برای کسب مشتری جدید ایمیل مارکتینگ بهتر از فیس بوک و توئیتر عمل می کند.                       (منبع : McKinsey & Company)
       
      email-marketing-statistics
       
       10.  44% از کاربران حداقل یک بار در سال به واسطه ایمیل های تخفیف مناسبتی کسب و کار ها، خرید می کنند.                                    (منبع : Convince and Convert)

       11.  72% از کاربران در وب سایت یک کسب و کار ثبت نام می کنند تنها برای بهره مندی از تخفیف های آن کسب و کار، این در حالی است که تنها 8.2% از کاربران به دلیل آن که برندی را دوست دارند، در سایتش ثبت نام می کنند. (منبع : BlueHornet)
       
       12.  43% از کاربران ایمیل ها را در فولدر اسپم قرار می دهند، تنها به دلیل دیدن ایمیل و نام ارسال کننده ناشناس و نامعتبر.
       
       13. 33% از کاربران، تنها و تنها با خواندن خط موضوع ایمیل ها را باز می کنند. (منبع : mailerlite blog)
       
       14. 30% از کاربران سالانه آدرس ایمیل خود را عوض می کنند. (منبع : Convince and Convert)
       
       15. اگر بازاریابان ساختار ایمیل های ارسالی خود را با گذاشتن تصاویر مرتبط بهبود دهند، بازگشت سرمایه ای بالای 9% خواهند داشت. (منبع : Convince and Convert)
       
       16. کاربران زیر 25 سال sms را به ایمیل ترجیح می دهند. (منبع : Convince and Convert)
       
       17. خط موضوع های کمتر از 10 کاراکتر، نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 58% افزایش می دهند. (منبع : mailerlite blog)
       
       18. چک کردن ایمیل با تلفن همراه بین کاربران 18 تا 44 ساله رایج ترین فعالیت می باشد. (منبع : mailerlite blog)
       
       19. متوسط زمان توجه به یک ایمیل در سال 2013 تنها 8 ثانیه بود، در حالی که تا سال 2000 بالای 12 ثانیه بود. (منبع : mailerlite blog)

       20. به طور متوسط کاربران در ماه 416 ایمیل تبلیغاتی دریافت می کنند. (منبع : mailerlite blog)

       21. ایمیل هایی که حاوی دکمه و یا لینک شبکه های اجتماعی هستند، نرخ کلیکی بالای 158% دارند. (منبع : mailerlite blog)
    1. 27
      اردیبهشت

      شیوه هایی برای بهتر کردن استراتژی ایمیل مارکتینگ شما

      همان طور که در مقاله چهار اردیبهشت خواندید، چگونگی برنامه ریزی برای ایمیل مارکتینگ، توضیح داده شد، بعد از آن روش های جمع آوری راحت آدرس ایمیل های معتبر پیشنهاد شد، نحوه ارسال خودکار ایمیل از طریق پنل ایمیل مارکتینگ میلرلایت آموزش داده شد و در نهایت شخصی سازی ایمیل برای بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل ها مطرح شد. اما چالش بعدی که با آن روبرو هستیم این است که چگونه استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را بهبود ببخشیم. یعنی پس از نظم دادن به ارسال ایمیل و برنامه ریزی برای موضوعات آینده، چه کنیم که در طولانی مدت این ایمیل ها برای کاربران خسته کننده نباشند و علاوه بر بالا ماندن نرخ باز شدن و کلیک، همچنان سرنخ ها نیز به مشتری تبدیل شوند.
      اکثر کسب و کارهایی که ایمیل مارکتینگ را در کنار انواع روش های تبلیغاتی خود استفاده می کنند، تصورشان بر این است که با ابزارهای مشابه مثلا پنل اس ام اس تفاوت چندانی ندارد. اما این گونه نیست. نرم افزار ایمیل مارکتینگ ابزاری را در اختیار ما قرار می دهد که اکثرا از آن غافل هستیم: گزارش ایمیل های ارسالی (report)
      email-marketing-reports
      کسب و کارهایی که با نرم افزار ایمیل مارکتینگ کار می کنند، این صفحه و مشابه آن را به خوبی می شناسند. صفحه ای که بعضی حتی بلافاصله بعد از ارسال ایمیل آن را باز کرده و چند دقیقه ای به دقت به تغییر آمارها نگاه می کنند. بعد از آن که خسنه شدند صفحه را می بندند و شاید 2 ساعت بعد یا 1 روز بعد مجدد به آن سری می زنند، بعضی دیگر اصلا به این صفحه کاری ندارند، خیلی ها هم فقط نگران آمار اسپمشان هستند، چون همان طور که می دانید تمامی نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ روی نرخ اسپم کاربرانشان حساس هستند و در صورت بالاتر بودن آن از حد مجاز، استفاده کاربر از نرم افزار را محدود می کنند.
      اما سوال من اینجاست در تمام زمینه های مختلف شغلی یا آموزشی، آمار چیست و چه نقشی در بهبود دارد؟ آیا فقط برای این است که ما بدانیم فلان پارامتر در یک بازه زمانی چه مقدار عددی را به خود اختصاص می دهد؟ خوب این عالیست که مثلا در مورد ایمیل های ارسالی که زمان، هزینه و خلاقیت خود را صرف کرده ایم، بدانیم چند نفر آن ها را باز کرده اند و یا بر روی لینک های درون خبرنامه کلیک کرده اند، چند نفر لغو اشتراک کرده و دیگر خواهان دریافت خبرنامه های ما نیستند و چند نفر ایمیل ما را اسپم کرده اند.
      آیا تمام هدف این گزارشات و آمارها همین است؟ اجازه دهید تعریفی ساده از آمار را که همه ما بارها آن را خوانده ایم در اینجا مجددا ذکر کنیم:
      " آمار را باید علم توسعهٔ دانشهای تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل دادههای تجربی (حاصل از اندازه گیری و آزمایش) دانست. "
      در این مقاله تاکید ما بر روی این قسمت از جمله بالا یعنی "پروش و تحلیل داده های تجربی برای توسعه دانش تجربی انسان است" می باشد. همان طور که مشخص است ما می خواهیم از گزارشات خود بهره برداری سودآور داشته باشیم. خوشبختانه بخش بزرگی از کار را یعنی تهیه و جمع آوری گزارشات را نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ انجام می دهند و ما فقط باید آن ها را به دقت خوانده و تجربه و راه کار استخراج کنیم.
      بعد از خواندن این مقاله دیگر صفحه گزارشات نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما یک صفحه دلهره آور و گاهی کلافه کننده نخواهد بود، بلکه به صفحه ای ارزشمند و امیدوار کننده برای ارسال های بعدی شما تبدیل خواهد شد. دیگر نه تنها غصه این را نخواهید خورد که چرا مثلا این هفته 5% از مشتریان ایمیل شما را باز کرده اند بلکه با رجوع به این گزارشات به سرعت سراغ دلیل افت نرخ باز شدن و روشی برای بالا بردن آن در کمپین های بعدی خواهید رفت. از این به بعد اگر نرخ باز شدن ایمیل های شما 30 درصد باشد باز هم خوشحال خواهید شد اما این بار نه برای دیدن عدد 30% بلکه به این دلیل که یادتان می آورد در کمپین قبل این نرخ شاید نصف این عدد هم نبود و شما با استفاده از همین گزارشات و یک برنامه ریزی درست توانستید در این کمپین موفقیت بیشتری داشته باشید همچنین می دانید کمپین بعدی از این هم موفق تر خواهد شد.
      در یک جمله ساده، گزارشات ایمیل های ارسالی ابزاریست که شما را از سردرگمی و بلاتکلیفی رها می کند.
      اما چگونه از این گزارشات برای بهبود استراتژی ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنیم. دراینجا روشی ساده اما کارآمد را توضیح خواهیم داد و در ادامه خوشحال خواهیم شد اگر شما نیز ایده هایی برای استفاده از گزارشات ایمیل مارکتینگ در ذهن دارید با همه ما در میان بگذارید.
      گزارش ارسال ها را دنبال کنید و لیست ایمیل خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید
      همان طور که می دانید صفحه گزارشات نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت از سه تب گزارش و یک تب نمایش ایمیل ارسالی تشکیل شده که عبارتند از : Link activity، activity Subscriber، State overview و Email view
      email-marketing-software
      1. از بخش link activity چه استفاده هایی می توان کرد
      بدون شک بیشترین ایده های جدید برای ارسال کمپین های آینده از این بخش الهام می گیرند. در زیر به بعضی از آن ها اشاره کرده ایم.
      - مشتریانی که خرید می کنند
      در بخش activity link گزارشات نرم افزار ایمیل مارکتینگ، شما به سادگی می توانید آدرس ایمیل هایی که روی لینک های خرید درون خبرنامه شما کلیک کرده اند را پیدا کرده و بررسی کنید. لینکی که بیشتر از همه کلیک خورده است را پیدا کرده و ایمیل هایی که بروی آن کلیک کرده اند را در بخشی جداگانه قرار دهید. وجه تشابه آن ها محصول یا خدماتی است که بازدید کرده اند، پس یقین داشته باشید اگر ایمیل بعدی را مرتبط با همان محصول برایشان ارسال کنید بدون شک آن را باز خواهد کرد و اگر تا کنون خرید نکرده باشند، با دیدن ایمیل های مرتبط با علایق و نیازهایشان که شما برایشان ارسال می کنید، هنگام خرید حتما شما در اولویت انتخاب آن ها خواهید بود.
      - کامنت گذارها
      اغلب وب سایت ها در انتهای صفحات خود به خصوص محصولات و خدمات کادری برای نظر دهی بازدید کنندگان قرار داده اند، یا حتی در خبرنامه های خود لینیک مستقیم به صفحه نظرسنجی قرار داده اند، با استفاده از گزارشات شما قادر هستید دقیقا لینکی که مشتریان کلیک کرده اند را مشاهده کنید. به آن لینک سری بزنید و ببینید چه تعداد از کلیک کننده ها در این صفحه نظر خود را ثبت کرده اند.
      شما می توانید آن ها را در بخشی جدا گانه قرار داده و به جای آن که تک تک به نظرات آن ها در سایت جواب دهید، در پاسخ به نظری که اکثریت آن را نوشته اند یک ایمیل گروهی برایشان ارسال کنید.
      آیا مشتریانی دارید که هیچ گاه نظر خود را نمی نویسند؟ شما می توانید به فکر ارسال یک ایمیل گروهی جذاب برای این دسته از مشتریان باشید و آن ها را تشویق به نظر دهی کنید.
      نکته : ممکن است برای بررسی دقیق تر نیاز به google analytics نیز داشته باشید، که نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت این امکان را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده است، شما در هنگام ارسال هر کمپین می توانید تعیین کنید که آیا می خواهید این کمپین توسط اکانت Google analytics شما track شود یا نه.
      email-marketing-panel
      - تاریخ های تقریبی
      ارسال ایمیل در روز تولد تبدیل به کاری رایج شده است. به تاریخی بهتر فکر کنید. تاریخی مرتبط با کسب و کارتان. به طور مثال کسب و کارهایی که در وب سایتشان به معرفی شرکت های خدمات ازدواج و مجالس و کیترینگ ها می پرازند، کافیست گزارشات را دنبال کنند و ببینند چه آدرس ایمیل هایی بیشتر بر روی این لینک ها کلیک می کنند بدون شک آن ها یا در آستانه مراسم ازدواج هستند و یا سالگردشان به زودی فرا خواهد رسید. همچنین استقبال از این مراسم معمولا در دو ماه اول سال و همچنین در سه ماه تابستان بیشتر از زمان های دیگر است. فقط کافیست در تاریخ های مشابه ایمیلی حاوی پیشنهادات تخفیف برای این بخش از مشتریان ارسال کنند. با این روش شما یک قدم جلوتر هستید زیرا دقیقا می دانید مشتری به دنبال چیست، آفری ویژه مرتبط با نیازش. پس چه بهتر که شما این آفر را درست در زمان مناسب به او ارسال کنید.
      - فعالان شبکه های اجتماعی
      اگر در انتهای خبرنامه هایتان لینک شبکه های اجتماعی را قرار می دهید، مشتریانی که بر روی این لینک کلیک کرده اند را در یک بخش قرار دهید. آن ها احتمالا در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند و هم محبوبیت صفحه شما را زیاد می کنند و همچنین تعداد زیادی را نیز روانه صفحه شما می کنند. امتیاز ویژه ای برای آن ها در نظر بگیرید و به دلیل این همراهی از آن ها قدردانی کنید.
      email-marketing
      2. از بخش activity Subscriber چه استفاده هایی می توان کرد
      همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، در این بخش تمام فعالیت های اصلی لیست ایمیل شما در چند تب آورده شده است. تب all کل آدرس ایمیل ها را نشام می دهد، تب opened آنهایی که ایمیل شما را باز کرده اند، تب not opened آن هایی که ایمیل شما را باز نکرده اند، تب clicked اشخاصی که بعد از باز کردن به روی لینکی در خبرنامه کلیک کرده اند، تب unsubscribed آن هایی که لغو اشتراک کرده اند، تب spam complaints آن هایی که ایمیل شما را در پوشه اسپم خویش قرار داده اند و تب های مربوط به ایمیل های غلط و یا نامعتبر که خبرنامه شما برگشت خورده و به دستشان نرسیده است (hard bounce و soft bounce)
      در این بخش در مورد چهار تب آخر یعنی، لغو اشتراکی ها، اسپم ها و بونس ها کار خاصی نمی توان انجام داد. زیرا در دو تب اول مشتری عدم تمایل خود را به دریافت خبرنامه های شما اعلام کرده و باید به آن احترام گذاشت، دو تب آخر نیز به دلیل خراب بودن ایمیل ها خبرنامه های شما به آن ها نخواهد رسید، بنابراین نرم افزار میلرلایت در ارسال های بعدی به طور اتوماتیک خبرنامه شما را به اعضای این چهار تب ارسال نخواهد کرد.
      اما در مورد تب not opened ها، شما می توانید آن ها را موقتا در یک گروه جدا ذخیره کنید و با فاصله زمانی مناسب همین کمپین را مجددا برای این دسته ارسال کنید. حتی یک نفر از آن ها ایمیل را دیده باز کند و منجر به خرید شود شما جز سود چیز دیگری عایدتان نمی شود. اما دقت داشته باشید در ارسال مجدد به not opened ها ساعت و روز آن را تغییر دهید. بعد از چند بار تمرین متوجه خواهید شد که به عادات مشتریانتان پی برده اید و کشف خواهید کرد که معمولا بیشترین آمار باز شدن را در چه روز و ساعاتی دارید.
      email-marketing-software
      3. از بخش State overview چه استفاده ای می توان کرد
      این بخش امکان مروری اجمالی بر روی کلیه گزارشات یک کمپین از نرم افزار ایمیل مارکتینگ را به شما می دهد. علاوه بر آن گزارشی در مورد آمار پلتفرم هایی که مشتریان ایمیل خود را با آن ها چک کرده اند را نیز به نشان می دهد. مثلا این که چه درصدی ایمیل شما را با تلفن همراه خود چک کرده اند و چه درصدی با کامپیوتر شخصی. یا اینکه آمار اپلی ها و اندرویدی ها.
      این آمارها بیشتر به رفتار شناسی مشتریان کمک می کند. به طور مثال زمانی که میزان باز شدن ایمیل های شما با تلفن های همراه و یا تبلت ها بیشتر است حتما باید به فکر ساختار و طراحی متناسب با اندازه تلفن ها باشید. اندازه فونت، اندازه تصویر انتخابی و .....
      همچنین مثلا اگر درصد زیادی از مشتریان شما از سیستم عامل های اپل استفاده می کنند شک نکنید اگر ایمیلی آموزشی در مورد اپلیکیشن های کاربردی و تازه های اپل ایمیلی حاوی آفری ویژه محصولات اپل و لوازم جانبی برایشان ارسال کنید به شدت از آن استقبال خواهند کرد.
      اصلا مهم نیست که شما چگونه لیست ایمیل خود را بخش بندی می کنید، تنها کافی است نتایج را به دقت بررسی کنید و کمپین های تبلیغاتی هوشمندانه ارسال کنید.
    2. 20
      اردیبهشت

      صعود درصد باز شدن ایمیل ها با شخصی سازی آنها

      بارها پیش آمده که در حال چک کردن ایمیل های خود بوده اید و ناگهان نگاهتان به ایمیلی می افتد که در موضوع آن اسم شما نوشته شده است. ناخودآگاه کنجکاو می شوید آن ایمیل را باز کنید و ببینید از طرف چه شخصیست؟ بعد از باز کردن آن متوجه می شوید چیزی نیست جز یک خبرنامه تبلیغاتی مثل بقیه خبرنامه ها که توسط نرم افزار های ایمیل مارکتینگ به صورت ارسال گروهی فرستاده شده است. اما این سوال برایتان پیش می آید که نام شما را از کجا می دانند؟ بعد از کمی تامل شاید به خاطر بیاورید که زمانی با این کسب وکار تماس تلفنی داشته اید و آن ها نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیلتان را درخواست کرده اند و شما با رضایت در اختیارشان گذاشته اید
      و یا طی خرید محصول و سرویسی مشخصات خود را در اختیارشان قرار داده اید، شاید هم فرم نظرسنجی مربوط به آن ها بعد از خرید و یا در نمایشگاهی پر کرده اید و در آخر ساده ترین و رایج ترین حالت این است که زمانی که به دنبال مطلبی در اینترنت جستجو می کردید سایت آن ها را بازدید کرده اید و برای پیدا کردن جواب خود، ثبت نام در آن سایت یا وبلاگ و یا فروم الزامی بوده و شما اطلاعات خود را هنگام ثبت نام وارد کرده اید. اما آیا آن ها ایمیل های تبلیغاتی که دقیقا مانند اس ام اس های تبلیغاتی به طور گروهی ارسال می شوند را تک به تک برای هر فردی که ایمیلش را دارند ارسال می کنند؟ مصلما چنین کاری شدنی نیست و بسیار زمان بر است. پس چگونه این ایمیل ها به این صورت ارسال می شود؟
      جواب : شخصی سازی ایمیل ها (personalization)
      شخصی سازی ایمیل ها تکنیکی ست در ایمیل مارکتینگ که توسطنرم افزارهای ارسال ایمیل گروهی در اختیار کاربران آن قرار داده می شود. میلرلایت نیز چنین ویژگی را در پنل ایمیل خود گنجانده است. اگر تمایل دارید از این پس ایمیل های خود را شخصی سازی کنید و به نام شخص، ارگان و یا کسب و کاری برایشان ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنید، لطفا مراحل شخصی سازی ایمیل که در نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت به سادگی قابل دسترسی ست را مطالعه کنید.
      با استفاده از میلرلایت شما می توانیددر کمتر از 4 دقیقه ایمیل تبلیغاتی این هفته خود را شخصی سازی کنید :
      1. قبل از هر اقدامی لازم است بدانید زمانی می توانید ایمیل ها را شخصی سازی کنید که به ازای هر آدرس ایمیل از مشتری، نام و نام خانوادگی و یا هر اطلاعات دیگری از آن شخص که تمایل دارید ایمیل را بر اساس آن ها شخصی سازی کنید، داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید شما ارانی هستید که می خواهید ایمیل های درخواست مشارکت را به شهرداری های شهر های مختلف ارسال کنید، اگر تمایل دارید ایمیل های شما به طور مثال با این عنوان آغاز شود "شهرداری محترم تهران" ، لازم از به غیر از آدرس ایمیل شهرداری ها، در فایل .ر.دی خود (اکسل یا ورد) لیستی از نام شهر ها را نیز داشته باشید. در میلرلایت اصول جمع آوری لیست ایمیل چه در فایل اکسل و چه در ورد به این صورت است که باید آدرس ایمیل ها در یک ستون، نام و نام خانوادگی در ستون دیگر(در صورت نیاز می توان در دو ستون مجزا قرار گیرند)، نام شهر در ستون دیگر، تحصیلات در ستون دیگر ، سن در ستون بعدی و الی آخر، بنا به نیاز کسب و کارتان هر نوع اطلاعات از مشتری را در یک ستون مجزا قرار دهید.
      همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در هنگام وارد کردن فایل اکسل با روش copy/paste هر نوع اطلاعاتی در یک ستون قرار می گیرد در اینجا به عنوان مثال نام و نام خانوادگی در ستون های بعدی نوشته می شود.
      email-marketing-personalization
      2. بعد از copy/paste کردن لیست و کلیک بر روی دکمه نارنجی رنگ import subscribers از شما در مورد ستون های موجود در لیست سوال می شود، ستونی که در آن آدرس ایمیل وارد شده است را خود نرم افزار تشخیص داده و نام آن را email انتخاب می کند، اما نوع داده ستون های دیگر را که شما به زبان فارسی و یا هر زبان دیگری وارد کرده اید تشخیص نمی دهد، بنابراین شما باید نوع آن ها را تعیین کنید. بعد از انتخاب نوع برای تمام ستون ها، بر روی دکمه نارنجی رنگ finish adding subscribers کلیک کنید
      email-marketing-software
      نکته : برای آن که مطمئن شوید تمامی اطلاعات فایل اکسل شما به درستی در جای مناسب خود قرار گرفته اند بر روی یکی از آدرس ایمیل ها کلیک کرده و تب detail را انتخاب کنید. در آنجا مشاهده خواهید کرد که داده های مربوط به هر ستون در فیلد مناسب خود قرار گرفته اند. در تصویر زیر اطلاعات مربوط به آدرس ایمیلی دیگر در پنل ایمیل تستی ما نمایش اده شده است.
      send-group-email
      3. هم اکنون لیست ایمیل شما که حاوی اطلاعات دیگری از مشتریان مانند نام و نام خانوادگی ست آماده است، حالا باید به سراغ منوی subscribers خود بروید. این منو را از سمت چپ انتخاب کنید و بعد از آن وارد گروه دلخواهی شوید که قصد دارید خبرنامه این هفته را برای آن ها و به صورت شخصی سازی شده ارسال کنید.
      email-panel
      4. سپس در بالای صفحه گزینه custom fields را انتخاب کنید.
      email-marketing-software-custom-field
      5. همان طور که در این قسمت ملاحظه می کنید میلرلایت تعدادی فیلد را به طور پیش فرض برای لیست ایمیل های وارد شده در نظر گرفته است. در صورتی که فیلدی غیر از تعریف شده ها در لیست ایمیل های خود وارد کرده اید، می توانید با فشردن دکمه نارنجی رنگ add custom field، فیلد مورد نظر خود را تعریف کنید.
      email-panel
      نکته : نام فیلد باید با حروف انگلیسی وارد شود، به طور مثال اگر شما در لیست ایمیل خود ستونی مربوط به میزان تحصیلات مشتریان وارد کرده اید، می توانید نام فیلد دلخواه خود را tahsilat در نظر بگیرید و الزامی برای ترجمه آن به انگلیسی وجود ندارد. فقط کافیست نام انتخابی با حروف انگلیسی وارد شود.
      6. از این جا به بعد کار شخصی سازی ایمیل ها آغاز می شود. در قسمت custom fields همان طور که مشاهده می کنید ستونی به نام merge tag وجود دارد. به طور مثال تگ ادغام برای فیلد name یا نام، {$name} می باشد.در صورتی که تمایل دارید در متن و یا خط موضوع ایمیل های ارسالی شما نام متناظر هر آدرس ایمیل، ذکر شود و در واقع ایمیل های شما به نام اشخاص برایشان ارسال شود، نیاز دارید که از این merge tag در نوشته خود استفاده کنید. به این ترتیب هنگامی که نرم افزار در حال ارسال خبرنامه به هر ایمیل است، هرکجا به این تگ برخورد کند نام متناظر آن آدرس ایمیل را به جای این تگ قرار می دهد.
      در آخر با ذکر یک مثال نتایج حاصل از 6 مرحله بالا را با هم مشاهده خواهیم کرد :
      -بعد از وارد کردن آدرس ایمیل ها و مشخصات مربوط به هرکدام از آن ها به ساخت یک ایمیل تستی می پردازیم
      - در این جا در قسمت خط موضوع از merge tag شرکت و یا همان company استفاده شده است.
      send-bulk-email
      - حال بعد از ارسال این ایمیل به لیست مورد نظر برای تمامی آدرس ایمیل هایی که فیلد نام شرکت و یا " company" آن ها پر شده است به جای تگ {$company} نام آن شرکت نوشته می شود.
      نتیجه ارسال این ایمیل، در inbox گیرنده این گونه مشاهده می شود :
      email-marketing
    3. 13
      اردیبهشت

      وب فرم و ارسال ایمیل خودکار، معجزه ای در ایمیل مارکتینگ

      در مقاله 27 فروردین مفصل در مورد وب فرم، مزایای آن و طریقه استفاده از آن صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم معجزه دیگر نرم افزار ایمیل مارکتینگ را معرفی کنیم :

      Auto responder یا ارسال خودکار ایمیل

      به دنبال معرفی فرم ثبت نام و بعد از آن تشویق به برنامه ریزی برای ایمیل مارکتینگ سال جدید، ابزاری را معرفی خواهیم کرد که شما را در رسیدن به برنامه های هفتگی و یا ماهانه خود در ارسال ایمیل یاری خواهد کرد. برنامه امسال ایمیل مارکتینگ خود را چگونه نوشتید؟ شما قصد دارید در هفته و یا در ماه چه ایمیل هایی برای افرادی که به لیست ایمیلتان اضافه می شوند ارسال کنید؟ آیا برای اشخاصی که در سایتتان ثبت نام می کنند نقشه خاصی دارید ؟

      اغلب بازاریابان تصورشان این است که تمام اهمیت ایمیل مارکتینگ به لیست ایمیل است و همین که کاربری در سایتشان ثبت نام کرد و یا از طرق دیگر ایمیلش را در اختیار آن ها قرار داد همه چیز تمام است. در صورتی که این طور نیست. بعد از وارد شدن ایمیل کاربر، تازه کار شما آغاز می شود، کاربر شما هنوز یک سرنخ است و تا تبدیل شدن آن به مشتری راه زیادی در پیش است.

      فرض کنید برنامه شما برای همراهی کاربران سایت این گونه است که، بلافاصله بعد از ثبت نام کاربر در سایت یک ایمیل تائیدیه ارسال شود، که آن را در طراحی وب فرم توضیح دادیم، 3 روز بعد از ثبت نام کاربر یک ایمیل جهت معرفی خود و نکاتی آموزشی ارسال شود، 1 هفته بعد از ثبت نام معرفی محصولات و خدمات و همچنین یک وجه تمایز شما با رقبایتان ارسال شود، 12 روز بعد از ثبت نام پیشنهاد خرید محصولات و یا ارائه لیست قیمت از ساده ترین و ارزان ترین ها ارسال شود و.......

      آیا شما هربار که مشتری در سایت ثبت نام می کند قصد دارید هر کدام از این ایمیل ها را در فواصل تعیین شده برایشان ارسال کنید؟ مصلما چنین کاری شدنی نیست و یا بسیار سخت است، به خصوص زمانی که تعداد ثبت نامی ها زیاد شود، اما با ابزاری که پنل ایمیل در اختیارتان قرار می دهد به راحتی هر چه تمام تر این کار شدنی است. تنها کافیست در منوی سمت چپ خود گزینه auto responder را کلیک کنید. کار با آن بسیار ساده است. همه چیز مانند روش ساده drag and drop است تنها با یک فیلد اضافه که از شما سوال می کند در چه زمانی تمایل دارید این ایمیل ارسال شود، همین.

      ایمیل های برنامه ریزی شده خود را از قبل طراحی کنید و برای هر کدام از آن ها زمان ارسال تعیین کنید، مثلا ایمیل معرفی را سرفرصت و با حوصله طراحی کنید و در فیلد تعیین زمان ارسال، 3 روز بعد و یا هر زمانی دیگری را برای ارسال آن تعیین کنید.

      بدین ترتیب هر کاربری که ایمیل خود را در وب فرم سایت شما وارد کرد و در لیست پنل ایمیل شما ثبت شد، 3 روز بعد از تاریخ عضویتش ایمیل معرفی که شما از قبل درauto responder  آماده کرده بودید برایش ارسال می شود. دیگر نیازی نیست هربار نگران ارسال خبرنامه های تکراری و یا شمارش اشخاصی که هنوز ایمیل به آن ها ارسال نکرده اید باشید. با استفاده از ارسال ایمیل خودکار به هیچ مشتری ایمیل تکراری ارسال نخواهد شد. دقت داشته باشید تا زمانی که کاربر در ایمیل تائیدیه ای که از طریق وب فرم برایش ارسال می شود، بر روی لینک تائید کلیک نکرده باشد، auto responder برای او عمل نخواهد کرد.

      نکته : auto responder فقط برای آدرس ایمیل هایی عمل می کند که از طریق وب فرم وارد پنل ایمیل شما شده باشند، اگر لیست ایمیلی را به صورت دستی وارد نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود کنید، auto responder برای آن ها عمل نخواهد کرد.

       

       

       

       

    Go To
    Page Size