• آیا می دانستید 75% از بازاریابان از تست A/B برای فهمیدن رفتار مشتریان خود استفاده می کنند؟

    چرا بعضی ها محصول شما را خریداری می کنند؟ و بعضی دیگر بعد از مشاهده همان Landing Page سایتتان دیگر جلو تر نمی روند؟ در کل آیا می توانید چگونگی رفتار مشتریانتان را دریابید ؟
     بله شما به راحتی می توانید با طرح چند سوال را از آنها مستقیما بپرسید، اما آیا آنها پاسخ صادقانه به شما خواهند داد ؟  و یا واقعا پاسخ را می دانند ؟
    در این مقاله برای پاسخ به این قبیل سوالات نگاهی به نمودار عملکرد بازاریابانی که از روش تست A/B و بهینه سازی وب سایت ها استفاده کرده اند، می اندازیم، و در مورد بررسی رفتار مشتری بیشتر می آموزیم.
    به جای تلاش های بیش از حد برای پیش بینی رفتار و تغییر الگوریتم های موتور های جستجو، بر روی چگونگی رفتار مشتریانتان تمرکز کنید.
     
    تست A/B : در این روش شما می توانید لیست مشتریانتان را به دو دسته A و B تقسیم کنید، به دسته اول یک خبرنامه و به دسته دوم خبرنامه نوع دیگری را ارسال کنید. با مقایسه گزارش ارسال این دو نوع خبرنامه نه تنها اطلاعات جالبی بدست می آورید بلکه با بررسی نرخ کلیک و نرخ باز شدن، میزان علاقه ای که هر گروه به خبرنامه ها نشان داده اند و خط فکری مشتریانتان نیز دستتان می آید.    در این صورت می توانید برای ارسال خبرنامه های بعدی با برنامه ریزی مشخص پیش بروید.
    بازاریابان با تجربه از قدرت نفوذ روش های تستی در تفکر و بینش مشتریانشان استفاده می کنند:
    در مجموع 47% از بازاریابان از روش های تست و بهینه سازی وب سایت برای بررسی رفتار مشتریانشان استفاده می کنند.
     
     
    همان طور که در جدول بالا می بینید، 76% از افرادی که از نسخه های آزمایشی و رایگان استفاده می کنند، کسانی هستندکه  هیچ نوع نقشه و برنامه ریزی برای بهینه سازی سایت و استفاده از روش های تستی نداشته اند، اما در فاز استراتژیک 76% اشخاصی هستند که معمولا یک شیوه حساب شده برای مارکتینگ خود دارند، و از روش های تستی برای یادگیری رفتار مشتریان خود استفاده می کنند.
     
    بهینه سازی وب سایت کار دشواری است ....!!!!!
    دلایلش بسیار واضح است. دپارتمان شما برای بهینه سازی وب سایت و استفاده از روش تست A/B نیاز دارد به :
    • تقسیم همه چیزهایی که شما می خواهید تست کنید، به حداقل دو دسته مجزا.
    • داشتن یک محیط نرم افزاری و ابزار درست برای اینکه مطمئن شوید که ارسال این دو دسته اطلاعات به مشتریانتان به درستی انجام می شود و گزارشات معتبری به شما می دهد.
    • امتحان کردن و درک کامل روش ها و مطالعه راجع این دو فرایند علمی.
    • درک آمار و گزارشاتی که از نرم افزار های مخصوص این دو روش به دست شما می رسد.
    اما در کل این کار بسیار آسان می شود اگر به طور غیر مستقیم و مثلا از طریق یک فرم نظرسنجی جواب سوالاتتان را دریابید، و یا بر روی گروه های مختلف از مشتریانتان، نوع محصولاتی که خریداری می کنند و واکنش آنها به معقوله فروش شما، تمرکز کنید.
     
    زیرا مسئله اینجا است که کسی حاضر نیست به طور مستقیم اعتراف کند که مثلا :
    • من محصول شما را خریداری نمی کنم چون شما فروشنده بدی هستید.
    • من رقیب شما را انتخاب کردم چون ادعاهای تبلیغاتی شما خنده دار است و من به شرکت شما اعتماد ندارم.
    البته گاهی اوقات مشتریان حرفی به شما نمی زنند زیرا چیزی برای گفتن ندارند و دلایل رفتار خود را نمی دانند:
     
    گاهی اوقات اشخاص جواب های دیگری دارند:
    • اگر من با گزینه های زیادی برای خرید مواجه می شوم گیج می شوم و قدرت خرید خود را از دست می دهم.
    • اگر هر خریدی ارتباطی با بازار سهام داشته باشد من از ترس از دست دادن پول خود ترجیح می دهم خرید نکنم.
    از تمام اطلاعات مشتریان به نفع خود استفاده کنید :
    این به این معنا نیست که از فرم های نظرسنجی استفاده نکنید و یا نظر مشتریانتان را نادیده بگیرید.جمع آوری اطلاعات مبتنی بر نظرات بسیارکارآمد می باشند.
    • طراحی و امتحان کردن روش تست
    • تفسیر نتایج آن تست
    بعد از همه این ها باید به این نکته توجه داشت که اگر شما در زمینه رفتار شناسی مشتریان تجربه کسب کردید این بدان معنا نیست که می توانید همیشه اعمال و واکنش بعدی مشتریانتان را پیش بینی کنید. با کنار هم قرار دادن آنچه آنها به شما می گویند و آنچه آنها انجام می دهند و قرار دادن خواسته هایتان در قالب تست شما به چالش های جدید در ایمیل مارکتینگ دست خواهید یافت.





  • امضا در ایمیل مارکتینگ و تاثیر شگفت آن بر جذب مشترکین بیشتر

    امضا در ایمیل مارکتینگ، یکی از بنیادی ترین کارها برای شرکت ها و بازاریابانی می باشد که ایمیل به مشتریان و مخاطبان خود ارسال می کنند و منافع آنها در گرو ارسال همین ایمیل ها می باشد، قرار دادن یک امضا می تواند در انجام برندینگ و بازاریابی بسیار موثر باشد، شما می توانید در عرض چند دقیقه امضای خود را ایجاد کنید، ولی در این کار نکاتی هست که باید به آنها توجه کنید.
    عناصر یک امضای موثر :
    نیازی نیست امضای شما خیلی فانتزی و خاص باشد، بلکه مهم این است که امضای شما دارای ساختاری قدرمتند و اصولی باشد ، یک امضای خوب باید عناصر زیر را داشته باشد :
    • نام شما
    • شغل شما
    • عنوان برند تجاری شما
    • اطلاعت تماس مانند شماره تلفن و ...
    نکته : سعی کنید در امضای ایمیل خود از رنگ ها و فونت های فانتری کمتراستفاده کنید. بهترین امضا، امضایی است که بسیار ساده و خلاصه باشد.
     
    نام : به جای اینکه نام و نام خانوادگی خود را در آدرس ایمیل کمپانی جای دهید، سعی کنید آن را در امضای ایمیل های خود قرار دهید. با این کار شما با یک تیر دو نشان را هدف گرفته اید.
     
    شغل : سعی بر این داشته باشید هدف یا شغل کاری خود را در امضای ایمیل شرکت خود درج نمائید، اندازه این متن باید کوچکتر و بعد از نام و نام خانوادگی درج شود.
    عنوان برند تجاری : درج عنوان برند تجاری در امضای ایمیل موضوعی بسیار حیاتی است، با این کار مخاطبین اطلاعات دقیق تری از کمپانی شما بدست خواهند آورد، به طور مثال اگر برند شما موضوعی در حوزه ی بازاریابی باشد و شما آن را در ایمیل خود قرار دهید، مردم متوجه می شوند که تجارت شما چیست و در ارتباط با چه موضوعاتی است .
    در ضمن سعی کنید که این عنوان را به سایت اینترنتی خود لینک کنید، با این کار مشترکین شما می توانند از سایت و محتوای سایت شما دیدن کنند.
     
    اطلاعات تماس : همواره سعی کنید که اطلاعات تماس را در امضای خود درج کنید، این اطلاعات تماس می تواند شماره تلفن، آدرس شبکه های اجتماعی، اسکایپ و دیگر موارد از این قبیل باشد.
    اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است که، اگر شما به طور مثال همواره در اسکایپ آنلاین نمی باشید، در این صورت نباید لینک اسکایپ خود را در امضای ایمیل قرار دهید، زیرا در این صورت کاربران و مخاطبان خود را خیلی زود ناامید می کنید، بنابراین فقط در بخش تماس، لینک های ارتباطی و آدرس هایی را قرار دهید که شما همواره در آنها حضور دارید.
     
    نکته : در صورت رعایت این موارد می توانید منابع خوبی را از یک امضای ساده در ایمیل خود بدست آورید.
    امضای ایمیل، شاید یکی از مهمترین راه ها برای معرفی کار شما باشد و در حقیقت بیان کننده این است که شما چه کسی هستید؟ کار شما چیست ؟ آیا می توانید نیاز مخاطب را برطرف سازید یا خیر؟ آیا موضوع فعالیت شما همان چیزی است که مخاطب به آن نیاز دارد و آن را جستجو می کند؟



  • چهار روش برای افزایش نرخ کلیک (CTR) در ایمیل مارکتینگ


    ایمیل مارکتینگ موفق نیاز به نرخ کلیک خوب دارد. زمانی که یک مشتری و یا کاربر خبرنامه ای را جستجو می کند، سراغ آنهایی می رود که نرخ کلیکشان بالاتر باشد و در موتورهای جستجو بیشتر جستجو شده باشند. در اینجا به 4 روش برای افزایش این نرخ اشاره خواهیم کرد و همچنین تصاویری از نمونه خبرنامه هایی با نرخه کلیک بالا را برای شما به نمایش گذاشته ایم.
     
     
    1-پیاده کردن یک زمانبندی مناسب برای تکرار و تداوم ایمیل مارکتینگ کسب و کارتان:
    خبرنامه های ماهانه و یا هفتگی نرخ کلیک بالاتری نسبت به خبرنامه های روزانه دارند، اما این ایجاب می کند که هدف خود را نیزدر تصویر بزرگتری ببینید. آیا می خواهید نرخ کلیک خود را در هر ایمیل و یا هر ماه به ماکزیمم خود برسانید؟ ارسال منظم و مداوم، باعث شود ماهانه نرخ کلیک شما بالا رود حتی اگر در هر ایمیل چندان CTR بالایی نداشته باشید. اما این که چه روند تکراری را برای ارسال ایمیل ها انتخاب کنید نیاز به آزمایش و تست دارد. اجازه دهید آماری که بعد از ارسال هر ایمیل بدست می آورید شما را راهنمایی کند.



    2-آدرس ایمیل هایی که در همه جا و دست تمام کسب و کارها هستند را از لیست خود حذف کنید :
    به احتمال زیاد شما خیلی امیدوار هستید با لیست های ایمیلی که در دست عموم هستند و طبعا بسیار درگیر ایمیل مارکتینگ شده اند، نرخ کلیک خود را بالا ببرید در صورتی که این چنین نیست. صاحبان این ایمیل ها خبرنامه های شما را باز نخواهند کرد و یک راست به اسپم انتقال خواهند داد. شما باید لیست ایمیل خود از اشخاصی که از شما چیزی خریده اند و یا به شما فروخته اند و به طور کلی با شما و کسب و کارتان در ارتباط اند تهیه کنید بدبن ترتیب این حلقه ارتباط بین شما و مشتریانتان حفظ می شود . لیست ایمیل کوچتر اما با خوانندگان آماده به گوش خبرنامه های شما به مراتب خیلی بهتر از یک لیست ایمیل بلند بالا و بی فایده می باشد.

    3-افزایش نرخ کلیک با ایجاد انگیزه و وسوسه :
    خبرنامه های ایمیل با نرخ کلیک بالا، هیچ گاه از غافله عقب نمی مانند. این ها خبرنامه هایی هستند که کوتاه نویسی و سادگی از جمله ویژگی های بارزشان است و با این روش کاربران را به محتوا های با ارزش سایت، وبلاگ و یا فروشهای اینترنتی خود هدایت می کنند. آنها انگیزه کلیلک کردن را برای کاربران ایجاد می کنند. چند روش عمومی برای افزایش انگیزه و وسوسه کاربر برای کلیک کردن به شرح زیر می باشد :
    اعلام نتایج مسابقه :اگر شما مسابقه ای در سایتتان راه اندازی کرده اید، اعلام نتایج آن در هر کجا می تواند کاربر را به کلیک کردن تشویق کند. نتایج را در هر کجا که می خواهید قرار دهید، احتمالا در کنار یک کالا و یا مورد فروش و یا قسمتی که اطلاعات مهم سایت قرار دارد. بدین ترتیب به اشخاصی که کلیک کرده اند خبرنامه ها را به همراه نتایج ارسال کنید.
    قرار دادن دکمه "بیشتر" در خبرنامه ها:(اخبار کامل در جای دیگر) خبرنامه های خود را به ایمیل های کوتاه تبدیل کنید. اخبار کوتاه، نتایج، کاتالوگ ها، یا نمودار ها و برای خواندن ادامه آن و یا توضیحات کامل خواننده را به جای دیگر هدایت کنید تا مجبور شود کلیک کند.
    برای هرآنچه ارائه می دهید محدودیت زمانی قرار دهید: اگر می خواهید مردم کلیک کنند برای آنها مهلت تعیین کنید.

    4-لینک های مهم را در بالا و ابتدای خبرنامه قرار دهید :
    هدف اصلی خود را در نظر بگیرید ببینید تمایل دارید خواننده چه جیز را کلیک کند، آن را در ابتدا قرار دهید و برای آن تشویق به عمل یا همان Call To Action که در مقالات قبلی راجع به آن مفصل صحبت شد، قرار دهید.
     
    اگر این چهار راهکار را در خبرنامه های خود رعایت کنید، حتما به نتایج مطلوبی در زمینه تحلیل و افزایش نرخ کلیلک خود خواهید رسید.






  • چگونه می توان دریافت کنندگان ایمیل را دعوت به انجام کارهایی مثل خرید و یا بازدید محصولات کرد؟


    اعمالی مثل عضویت در خبرنامه، خرید کالا، افزودن به سبد خرید، پسندیدن یک موضوع خاص و هر موضوعی که قابلیت کلیک کردن داشته باشد کمک به افزایش لیست مشتریان شما خواهد کرد. اما این کارها نیاز به ترفندهایی برای جذب خواننده به انجام آنها دارند. روند دعوت مشتری به انجام چنین کارهایی را اصطلاحا Call To Action یا CTA می نامند.
    قبل از خوانده شدن، CTA مهمترین بخش هر خبرنامه است.
    دراینجا به چند راهنمایی برای بهبود و ارتقاء آن اشاره می کنیم:
    1.هر خبرنامه = یک دعوت به عمل (CTA)

    از یک یا دو CTA  در هر ایمیل خود استفاده کنید، و هر CTA  را مخصوص کارهایی که می خواهید خوانندگانتان انجام دهند، تنظیم کنید.

    2.متن را ساده و به دور از پیچیدگی نگاه دارید:

    در مورد آنچه از مشتری درخواست دارید، صادق باشید. مطالعات نشان داده است، نرخ کلیک متن هایی که ساده و بی ریا هستند بسیار بیشتر از متن های نسبتا شلوغ است.
    از کلمات و زبان عملیاتی استفاده کنید کلماتی مثل :خواندن، فروشگاه، دانلود، اشتراک، یادگیری، کمک مالی و غیره
    استفاده از کلمات کمتر همیشه بهتر جواب می دهد.
    تست، تست، تست !!! با تست کردن، واکنش های مشتریان خود را نسبت به دعوت به عملی خاص، بسنجید.
     
    3.طراحی : CTA

    این ایده دعوت به انجام عملی خاص، ممکن است یک لینک یا تصویر و یا یک دکمه باشد. فقط جوری آن را طراحی کنید که مطمئن باشید در خبرنامه به خوبی دیده می شود.

    از رنگ های متضاد استفاده کنید، برخی محققا به این نتیجه رسیده اند که رنگ قرمز نرخ کلیک را بالا می برد.
    به خاطر داشته باشید که دوستدار تلفن های همراه باشید.CTA  نه تنها برای موس بلکه برای انگشتان دست نیز باید طراحی شود. بهتر است قبل از ارسال آن به خوانندگان خود، آن را در گوشی های هوشمند نیز چک کنید.

    4.محل، محل، محل :
    از آنجایی که معمولا هر مشترک بیش از 7 ثانیه ایمیلهای شما را مطالعه نمی کند، پس بهتر است CTA  خود را در محلی که به آسانی قابل مشاهده و دسترسی است قرار دهید. معمولا در اولین بیت خبرنامه.
    بهتر است CTA را در بالای خبرنامه قرار دهید و در انتها خبرنامه نیز، آن را تکرار کنید.
    از پیکان ها و دیگر عناصر بصری برای بهتر دیده شدن CTA استفاده کنید.
    برخی از موفق ترین CTA ها در کنارشان پیکان و یا فلش دارند.این پیکان ها یک حس جهت دادن و هدایت به بازدید کننده القا می کند.
    اما به یاد داشته باشید، استفاده از یک تصویر در کنار CTA  که چشمان خواننده را به خود خیره کند، بیش از حد تجملی است.بهتر است از چنین تصاویری کمتر استفاده کنید، و بیشتر تصویرهایی را به رخ بکشید که نگاه خواننده را به سمت CTA  جلب می کند.
     
    5.پیوندها (Links) :
    مطمئن شوید لینک CTA شما خواننده را دقیقا به همان جایی پیوند می دهد که شما تمایل دارید به آنجا برود. بهتر است این لینک، صفحه اصلی نباشد.زمانی که خواننده را به صفحه اصلی هدایت می کنید، از او انتظار نداشته باشید که به جستجو در صفحه اصلی بپردازد و محصول خاص مورد نظر شما را پیدا کند پس بهتر است او را دقیقا به صفحه ای که مد نظرتان است، هدایت کنید.
    همچنین در نظر داشته باشید، قرار دادن لینک مورد نظرتان در سرفصل، لوگو، نام های تجاری و تصاویر محصولات، به همان اندازهای که این لینک را در متن اصلی قرار می دهید مفید خواهد بود، و به خواننده فرصت بیشتری برای کلیک کردن خواهید داد.


  • ارسال هفتگی خبرنامه ها تا 400% احتمال فعال شدن مجدد مشترکین غیر فعال را ممکن می کند


    فرصت های جدید برای پیدا کردن مشترکین بیشتر وابسته به پلت فرم های ایمیل و فن آوری ردیابی مخاطبان می باشد. با تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری، شما می توانید بینش ارزشمندی را نسبت به منافع و نیازهای مصرف کنندگان به دست آورید که منجر به ارتباطات دقیق تر خواهد شد. در این مقاله به طور خلاصه خواهید خواند که چگونه یک خبرنامه هفتگی جنجالی و یک سیستم هشدار ارسال ایمیل را راه اندازی کنید.هدف غایی خود را رساندن مشترکین به 20 میلیون، بالا بردن نرخ کلیک تا 97 درصد و افزایش فعال شدن مشترکین غیر فعال تا 400% قرار دهید.
    قدم اول : ساخت الگوریتمی برای افزایش شخصی سازی
    این الگوریتم باید بر پایه ذخیره داده های شش سال گذشته ساخته شود.در اصل هدف ما از این الگوریتم، خدمت بهتر به مشترکین می باشد.پس در اینجا ما سه نوع پایگاه داده داریم
    • پایگاه داده های مصرف کننده (اطلاعات شناسایی شخصی) یا همان PII
    • یک پایگاه داده از حوادث و وقایع به علاوه زمان و مکان و اشخاص مرتبط با آنها
    • یک پایگاه داده از اطلاعات اشخاص و هنرمندان

    قدم دوم : تکنولوژی تست
    بعد از ساخت الگوریتم قدم بعدی، تست کردن است. ازیک جامعه آماری کوچک مثل خانواده و یا دوستان شروع کنید و از آنها بخواهید پاسخ صادقانه بدهند.پس از گذر از مرحله تست افق شما نسبت به ادامه راه گسترش خواهد یافت و مسجم تر خواهد شد.

    قدم سوم : ارسال ایمیل های شخصی و سیستم هشدار ایمیل
    بررسی تقویم و مناسبت ها و حوادث هفتگی، روش خوبی است تا مناسبت ها و اتفاقات پیش رو را از قبل بدانید.روند رویداد ها و وقایع محلی و ارسال خبرنامه با موضوعاتی مرتبط به آنها این امکان را به شما می دهد تا سلایق و علاقه های مشترکین خود را بشناسید. همچنین در این خبرنامه ها مشترکین باید امکان فشردن دکمه ای با مفهوم نمی پسندم نیز داشته باشند.
     
    در کل هدف ما در خبرنامه های مبتنی بر مناسبت های محلی، ارسال تعداد زیاد ایمیل نیست بلکه باید مبتنی برخواسته های مشترکین در دریافت مطالب مرتبط با مناسبت های مورد علاقیشان باشد.
    در راستای ارسال ایمیل نکاتی است که اشاره به آنها می تواند، مفید واقع شود :
    • ارسال به مشترکین غیر فعال : ایمیل های مناسبتی خود را بعد از آنکه به مشترکین فعال خود ارسال کردید، برای مشترکین غیر فعال خود نیز بفرستید. طبق نظریه رامیرز استفاده از داده های هنجاری و حادثه ای و ارسال آنها برای کسانی که حداقل 5 ماه از حوادث و ایمیل های مناسبتی به دور بوده اند بسیار کارآمد می باشد.
    • هشدار های سازنده : این هشدار ها  می تواند علایق آینده یک مشترک را به شما نشان دهد. این که چه نوع مطلبی را می پسندد، چه اتفاقاتی در آینده ممکن است برای او جذاب باشد، چه زمانی برای ارسال ایمیل به او مناسب تر است، اطلاعات و مکان های یک مناسبت مورد علاقه او و غیره
    • از هشدار هایی که مرتبا برای شما ارسال می شود آگاهی کامل داشته باشید : این هشدار می تواند در قالب دریافت یک ایمیل انفرادی باشد. ممکن است درخواستی از مشتری برای دریافت ایمیل هایی در زمینه علایقش باشد.در کل باید این موضوع برای شما به عنوان یک اصل شناخته شود که کنترل هشدارهای صندوق ورودی هم آگاهی شما را از مشترکینتان بالا می برد و همچنین با پاسخ دادن به این هشدار ها به حقوق شهروندی مشترکین خود احترام می گذارید واین گونه آنان را برای حفظ ارتباطشان راغب تر می کنید.
    • آپدیت کردن سرویس به طور مرتب می تواند تاثیر گزار باشد: پس از ارسال ایمیل، اولین چیزی که یک مشترک می بیند موضوع ایمیل می باشد، پس از پسندیدن موضوع، طراحی و ظاهر خوب ایمیل ارسالی خواننده را در ادامه مسیر با شما تشویق می کند.پس شما پس از ارسال نیاز به بهینه سازی اطلاعات وطراحی فضایی مناسب برای ارائه خدمتی درخور خواننده می باشد که این عمل باید به طور مرتب و مطابق با سلیقه و نیاز روز مشترکین انجام شود.


  • نکاتی که باید در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود رعایت کنید

    بازاریابی پست الکترونیک (ایمیل مارکتینگ)معمولا به چگونگی  پیاده کردن نکات و نوشته ها در یک ایمیل برای تمرکز بر روی یک موضوع، چگونگی ارتقاء تحویل ایمیل به مشتری (delivery) و انتخاب یک عنوان مناسب برای موضوع خبرنامه می پردازد. اما ما شیوه های متفاوتی را دنبال می کنیم. در این جا به چهار نکته کلی در مورد ایمیل مارکتینگ می پردازیم که پیش تر تست شده و بازده مثبت آن را تجربه کرده ایم :
    گوگل آنالیتیک را بیآموزید و از آن استفاده کنید تا تصویری بزرگ و واضح از فرآیند پیش رو بدست آورید
     اگر از اینترنت به طور روزمره استفاده می کنید، احتمالا در مورد گوگل آنالیتیک مطالبی را خوانده و یا دیده اید.
     
    گوگل آنالیتیک ابزاری است که شما برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی خود حتما به آن نیاز دارید.
    به طور کلی شما با این ابزار می توانید اتفاقات بعد از کلیک کردن یک مشتری به روی یک لینک را مشاهده کنید در واقع شما می توانید مشتریان خود را فراتر از یک آدرس ایمیل دنبال کنید مثلا می توانید ببینید چه صفحاتی را بیشتر بازدید می کنند و یا چه چیزهایی خرید می کنند. در کل با استفاده از نرخ کلیک شما می توانید ببینید چه کسی چه کارهایی انجام داده است.
    فراموش نکنید که گوگل آنالیتیک این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید همه چیز را یک گام جلوتر از واقعیت پیش رو، تجزیه و تحلیل کنید.

    آدرس ارسالی خود را مرتبا چک کنید :
    ایجاد یک کمپین تبلیغاتی و تنظیم ایمیل برای ارسال و دریافت و همچنین تجزیه و تحلیل آن کار نسبتا آسانی است، اما در مورد بازخورد ایمیل و یا خبرنامه خود چه کارهایی انجام می دهید ؟ همیشه به خاطر داشته باشید زمانی که ایمیل ها ارسال می شود و کمپین تبلیغاتی برای شما به پایان می رسد، برای مشتریان شما اینگونه نیست. اغلب دریافت کنندگان ممکن است از آدرس ایمیل ارسالی شما برای برگشت به عقب و یافتن ایمیل های قدیمی برای کسب اطلاع بیشتر از یک محصول، استفاده کنند. حتی برخی از آنها از آدرس ایمیل ارسالی فعلی برای پیدا کردن و حذف درخواست لغو اشتراکی که در گذشته داده بودند، استفاده می کنند.
    آیا شما به طور مرتب ایمیل ارسالی خود را چک می کنید؟ همیشه اطمینان حاصل کنید که تمام ایمیل های ارسالی کمپین و تمامی بازخورد های آن ها را چک می کنید و فراموش نکنید حتی اگر یک درخواست لغو اشتراک را نادیده بگیرید ممکن است منجر به اسپم شدن ایمیل شما شود.

    ایمیل های خود را بخش بندی کنید و فروش خود را بر اساس فعالیت های مشتریان بنا گذارید :
    هنگامی که شما از گوگل آنالیتیک در کمپین خود استفاده می کنید، نه تنها این امکان را برای شما فراهم می کند که ببینید چه کسی چه محصولی را از سایت شما خریداری می کند و بیشتر به کدام موضوعات مورد علاقه اش را کلیک می کند، بلکه یک افق وسیعتری نیز به شما می دهد. شما می توانید لیستی از بخش های مختلف با نام علاقه مندی های مشتریان ایجاد کنید به گونه ای که در آن بخش ها نام مشتریانی که با کلیک کردن بیشتر علاقه خود را به آنها نشان داده اند،اضافه کنید به این ترتیب می توانید ایمیل های مرتب با هر بخش را برای اشخاصی که نامشان در آن بخش ها است ارسال کنید به این ترتیب هر کس ایمیل هایی مطابق با سلیقه و علاقه مندیش دریافت می کند.
    تحقیقات اخیر نشان داده است اکثر مشتریان ایمیل های تبلیغاتی ر لغو اشتراک می کنند چون معتقدند موضوعات آنها به سلایق آنها نزدیک نمی باشد.
    با بخش بندی لیست ایمیل خود اطمینان حاصل کنید که ایمیل های ارسالی شما به سلایق مشتریانتان نزدیک می شود.

    ایمیل های خود را بعد از ارسال بایگانی کنید :
    ارزش بایگانی ایمیل ها بیش تر از محلی برای مشاهده ایمیل های گذشته می باشد، بلکه این صفحه، یک صفحه استاتیک است که هر شخصی می تواند از طریق موتورهای جستجو آن را مشاهده کند. کلید استفاده بهینه از این صفه، به کارگیری ترفند پانچ می باشد.
    اولین قدم این است که ایمیل های ارسال شده خود را حتی قدیمی ها را به صورت آنلاین و در دسترس قرار دهید. این ها ایمیل هایی هستند که تصویر خوبی از شرکت شما و آنچه تا کنون انجام داده اید و محصولاتی که تمایل به فروش آنها را دارید، نشان می دهند.
    قدم دوم این است که یک فرم عضویت در صفحه اصلی آرشیو خود قرار دهید به این ترتیب شانس افزایش لیست ایمیل مشتریان  شما بسیار بالا می رود. مشتریانی که تنها ازطریق جستجو در موتورهای جستجو با شما آشنا شدند.

  • چند فوت کوزه گری در ایمیل مارکتینگ

    یکی از راهکار های بسیار خوب برای حفظ ارتباط با مشتریان در فرآیند ایمیل مارکتینگ، ارسال خبر نامه است.این خبرنامه ها می توانند شامل هر نوع اطلاعاتی باشند مثل : اطلاعیه محصول و یا خدمت جدید، راهنمایی گام به گام استفاده از محصولات، مقاله، آپدیت های شرکت، تغییرات در حمل و نقل، توصیفات دیگر مشتریان، بررسی محصولات و مقایسه، محبوب ترین محصولات....
    در حقیقت خبرنامه ابزاری است که شما هرآنچه در کسب و کار خود می خواهید را می تواند برای شما به ارمغان بیآورد. با این حال زمانی که به مهارت ایجاد خبرنامه می پردازید، قبل از ارسال خبرنامه باید راجع به آن فکر کرده و برنامه ریزی کنید و سپس مطمئن شوید همه چیز در نظم و مطابق برنامه انجام شده، آنگاه اقدام به ارسال کنید.
    موضوع (subject line):
    موضوع که معمولا در اولین خط هر خبرنامه نوشته می شود، اولین دفاعیه شما برای تشویق کاربر به خواندن آن است، اولین موردی است که مشترک شما آن را می بیند.پس از اهمیت بالایی برخوردار است.
    حال در این شرایط و هنگام طراحی خبرنامه در مورد عنوان موضوع یاید از خودتان چه سوالاتی بپرسید؟
    آیا این عنوان موضوع، قانع کننده است ؟ عنوان موضوع انتخابی باید به اندازه کافی جالب باشد تا ایمیل شما جایگاه خود را با صلابت در لیست inbox مشتریان حفظ کند.
    آیا این عنوان شامل کلمات اسپم است؟ اگر شما از جملاتی مثل "حراج بزرگ" و یا "پول خود را ذخیره کنید" و امسال این ها در عنوان موضوع خود استفاده کنید، در واقع به فیلترهای اسپم اعلام می کنید که این خبرنامه را در پوشه اسپم قرار دهند. برای انتخاب موضوع از جملات بیش از حد هیجان زده و کلیشه ای دوری کنید با این کار شاید مشتری را به باز کردن ایمیل تشویق کنید، اما این ایمیل جایگاهش در پوشه اسپم است.
    آیا از این علائم " ! " " $ " و یا دیگر علامت ها استفاده می کنید ؟ تا آنجایی که می توانید از این علائم کمتر استفاده کنید یا حتی الامکان در خط موضوع از آن ها استفاده نکنید.اگر مجبور به استفاده از خط تیره " – " و یا " : " هستید، از آن ها استفاده کنید اما سعی کنید تعدادشان بیشتر نشود.با این کار شما در واقع پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهید.
    آیا عنوان موضوع را با حروف بزرگ نوشته اید ؟ موضوع با حروف بزرگ حس فریاد زدن بر سر مشتری را القا می کند. همچنین باز هم پرچم قرمزی به فیلتر های اسپم نشان می دهد .هرگز خط موضوع را با حروف درشت و خیره کننده ننویسید.
    آیا عنوان موضوع شما بیش از حد طولانی است ؟ خط موضوعتان را نهایتا با 50 کاراکتر یا کلمه بنویسید نه بیشتر. اکثر کاربران خواهان ایمیل های کوتاه بدون جملات اضافی هستند. پس برای اینکه مطمئن شوید مشترکان ایمیلتان را باز می کنند در نوشتن موضوعاین مرز را رعایت کنید.

    چیدمان و کپی (Layout and copy) :
    آیا نیاز به راهنمایی برای چگونگی چیدمان  خبرنامه تان دارید ؟در اینجا به برخی از راهنمایی های خوب برای یک چیدمان مناسب اشاره کرده ایم :
    طرح را مشخص کنید : یک قالب خوب برای خبرنامه هایتان انتخاب کنید.لوگوی خود را در بالای آن قرارا داده و آن را مختص شرکت خود کنید. زمانی که کاربر لوگوی شما را در بالای خبر نامه ببینند و شما را بشناسند، یک رابطه همراه با اطمینان خاطر و اعتماد بین شما و مشترک به وجود می آید و همین خطرات اسپم شدن را کا هش می دهد.
    از فضای سفید استفاده کنید: فضای سفید می تواند به قالب شما روح ببخشد، احساسی دل نواز که چشم رانوازش می دهد و به آسانی می تواند در آن فضا حرکت کند.هیچ گاه تصور نکند که باید سانت به سانت فضا را پر کنید.با استفاده از فضای سفید خبرنامه خود را باز کنید و یک حس سازمان یافته به خواننده بدهید.
    فضا را با عکس های زیاد و تصاویر گرافیکی پر نکنید : قالب چندپاره فاقد تاثیرگذاری اسن و برای مشتری سیر در چنین فضایی و در آنچه شما می خواهید به او بگوئید دشوار است. تعداد تصاویر و گرافیک خبرنامه را در حد معقول پائین نگه دارید.
    آگهی های فروش فوق العاده خود را در بالای خبرنامه قرار دهید : قسمت های نمایشی خبر نامه تان را فراموش نکنید. بشیار یاز مشترکان ایمیل مارکتینگ تنها یک فضای چند سانتی متری کوچک را مشاهده می کنند و تصمیم می گیرند ایمیل را باز کنند یا نه، پس بهترین تبلیغات خود را در بالای ایمیل قرار دهید.
    استفاده از لینک های زیاد : لینک یک راه خوب برای اثبات شهرت، و یک انتخاب خوب در بازاریابی می باشد. در خبرنامه ها مشترکان لینک ها را بیشتر کلیک می کنند، و در نتیحه سرویس دهندگان ایمیل می بینند که شما یک سایت وعملیات مشروع را اجرا می کنید.
    آیتم های خود را کوتاه نگه دارید : هر زمان که مطلب مورد نظرتان بیش از چند پاراگراف است، برای آن یک لینک مستقیما به وب سایتتان قرار دهید ویا اینکه یک landing page  تحت عناوینی مثل " در ادامه " قرار دهید. به خاطر داشته باشید که کپی های زیاد حقوق خواننده را پایمال می کند و عمل شما را بی محتوا جلوه می دهد.

    پس از ارسال :
    زمانی که شما خبرنامه تان را ارسال می کنید زمینه های وسوسه انگیزی برای رها کردن آن خبرنامه و به فراموشی سپردن آن به وجود می آید. این کار را نکنید.هرگز وسوسه نشوید حتی اگر مطالبی که ارسال کرده اید بعد از مدت کوتاهی منسوخ می شود.در اینجا دلایل قانع کننده ای وجود دارد :
    دسترسی راحت برای مشتریان فعلی فراهم می کند: بسیاری از مشتریان تمایل دارند بدانند شمادر گذشته چه مطالبی را انتشار کرده اید به خصوص اگر خبرنامه شما حاوی مطالبی همیشه جذاب و همیشه خوانا باشد مثل لیست نکات در مورد موضوعات مختلف ویا اطلاعات یک محصول و یا خدمات.
     به شما در پیدا کردن مشتریان جدید کمک می کند : هرچه شما محتوا های بیشتری داشته باشید شانس شما برای دیده شدن به وسیله جستجوی کلمات کلیدی بالا می رود.بنا براین کاربران بیشتری با شرکت و فعالبت شما آشنا می شوند.
    به شما در بدست آوردن رتبه در موتور های جستجو کمک می کند : بهینه سازی موتور های جستجو هنر استفاده از صفحات وب برای ارتقاء رتبه در موتور های جستجو می باشد. قرار دادن محتوا های با کیفیت این شانس را به شما می دهد که جایگاهتان هنگام جستجو در موتور های جستجو ارتقاء پیدا کند.
    مشترکین خبرنامه شما را افزایش می دهد : اگر کاربری به مطالعه و تماشای آرشیو شما بپردازد مصلما زمانی را صرف خواهد کرد.حتما فرم عضویت را در آرشیو خود قرار دهید.اگر مطالب شما کاربر را جذب خود کند، حتما فرم عضویت را پر خواهد کرد.

    ارسال خبرنامه یکی از ارزان ترین و کارآمدترین روش های آپدیت نگه داشتن مشتریان می باشد.هرگز همه خبرنامه های خود را به هم و یا به طور تصادفی ارسال نکنید برای ایجاد هر خبرنامه وقت صرف کنید، فکر کنید، و آن را خلق کنید . اگر خبرنامه شما حاوی محتوا و طراحی زیبا و خلاقانه باشد مشتریان بیشتری را جذب خود خواهد کرد.همچنین فراموش نکنید برای زمان و طریقه ارسال آن ها نیز باید برنامه ریزی کنید.

  • 7 نکته ایمیل مارکتینگ با تلفن های همراه

    شاید تا کنون به این نکته دقت نکرده باشید که چک کردن ایمیل یکی از بالاترین فعالیت هایی است که اشخاص با تلفن همراه خود انجام می دهد.بنابراین شما فرصت بزرگی دارید تا با ارسال پیام های ایمیل مارکتینگ از طریق دستگاه های تلفن همراه که اغلب اشخاص از آنها استفاده می کنند، لیست ایمیل مشترکین خود را افزایش دهید.
    با اینکه ایمیل مارکتینگ خود را آنچنان با انقلاب بزرگ صنعت تلفن های همراه ، همسان نکرده است  و هنوز این تلفن ها برای بازشدن و دیده شدن ایمیل ها بهینه نیستند و مشکلاتی از قبیل کوچک بودن دکمه ها، اجبار در بزرگ کردن سایز صفحه نمایش و حرکت آن برای دیدن جاهای مختلف صفحه و غیره، وجود دارد، اما امید این است که در آینده شاهد ابزار های ایمیل مارکتینگ سازگار با تلفن همراه باشیم.
    در اینجا به 7 نکته مهم که اطمینان می دهد کمپین های ایمیلی بعدی شما برای تلفن های همراه بهینه خواهد شد، می پردازیم :
    1-کسب اعتماد مشترکین : زمانی که ایمیلی به تلفن همراه ارسال میشود نام فرستنده به مهم ترین عامل اعتماد تبدیل می شود.وقتی شما ایمیل خود از طریق تلفن همراه چک می کنید، اولین چیزی که می بیند چیست ؟ نام ارسال کننده . اگر مشترک فرستنده را نشناسد و یا به آن اعتماد نداشته باشد احتمال باز کردن ایمیل پائین می آید.
    2-نوشتن مطلب واقعی در قسمت موضوع: بعد از نام فرستنده، خطی که در آن موضوع دیده میشود بسیار حائز اهمیت است.یک موضوع قانع کننده و خلاق، و یا مستقیم و توصیفی می تواند تفاوت زیادی بین باز شدن و یا نشدن ایمیل شما ایجاد کند.
    3-پیش عنوان فراموش نشود: گاهی اوقات به پیش عنوان، خلاصه و یا قطعه ای از متن نیز گفته می شود.در تلفن های همراه، پیش عنوان اولین قسمتی از ایمیل است که مشاهده می شود و معمولا در بالای تصویر عنوان قرار دارد. به جای استفتده از مطالب خسته کننده سعی کنید از یک متن منحصر به فرد، قابل کلیک و یا حتی طنز استفاده کنید.
    4-قسمت "تماس با ما" کاملا واضح و در دسترس باشد: نه تنها در تلفن همراه بلکه در تمام کمپین های ایمیل مارکتینگ این موضوع بسیار مهمی است که قسمت تماس با ما واضح، بزرگ باشد. به گونه ای که هنگامی که ایمیل به تلفن همراه ارسال می شود، مشترک برای تماس با شما نیاز به جستجو نداشته باشد، گاهی اوقات این لینک ها کوچک هستند و سخت کلیک می شوند مخصوصا با توجه به اندازه انگشتان دست افراد. پس بهتر است بزرک و آسان کلیک باشند.
    5-ایمیل هایی با طراحی ریسپانسیو در نظر بگیرید:ایمیلی طراحی کنید که اطمینان دهد، بدون توجه به نوع پلت فرم و یا دستگاه تلفن همراه با تجربیات کاربر در زمینه وب سازگاری دارد و همچنین این احساس را که یک مفهوم جدید در وب است، برای کاربر ایجاد نکند.
    6-قرار دادن تصاویر: اکثر اپلیکیشن های ایمیل تلفن های همراه مثل آیفون، امکان تصاویر فعال را پیش فرض دارند. بنابراین ایمیل همراه با عکس این امکان را ی دهد که کاربران ارتباط بصری با شما و خط فکری ایمیل ارسال شده بر قرار کنند . بعتر است این تصاویر مرتبط با موضوع ایمیل و همچنین چشم نواز باشند.
    7-دکمه لغو اشتراک: بسیاری از بازاریابان ایمیل مارکتینگ باید فواید دکمه لغو اشتراک را بیاموزند.در کوشی های تلفن همراه این موضوع که لینک لغو اشتراک کجا قرار گیرد و ارتباطش با دیگر لینک ها چیست بسیار مهم است.در اغلب مواقع دیده شده که این لینک در جای خطرناکی نزدیک لینک تماس با ما قرار داده شده  که با یک اشتباه کوچک کاربر در کلیک کردن امکان از دست دادن آن کاربر وجود دارد.

    بنابراین بهترین توصیه برای حصول اطمینن از باز شدن ایمیل هایتان در تلفن های همراه، تست کردن است.تست کردن تمامی روش های بالا که بهترین راه حل ها برای مشتریان شما می باشند.

  • کمپین در ایمیل مارکتینگ

    مهم ترین موضوع در ایمیل مارکتینگ موضوع چگونگی بهبود دهش ایمیل ها(delivery) و نیز افزایش نرخ بازشدن (open rate) است.

    • استفاده از گوگل آنالیز برای دریافت درک بهتر در ایمیل مارکتینگ : شما می توانید ببینید بعد ازاینکه مشتریان بر روی لینک ایمیل تبلیغاتی شما کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد.، با تجزیه و تحلیل گوگل، شما می توانید  شناسایی صفحات مرده در سایت را ببینید،عملکرد مشترکان خود را به خوبی بشناسید و تحلیل کنید ،می توانید ببینید آنها چه صفحاتی را بازدید کرده اند، چه چیزی خریداری کرده اند،آیا آنها خرید خود را رها کرده اند؟ همچنین میتوانید از طریق نرخ  کلیک (CTR) اطلاعات خوبی بدست آورید و ببینید چه کسی چه کاری انجام می دهد.فقط فراموش نکنید بسیاری از مشتریان ایمیل های خود را از طریق پنجره پیش نمایشی که به طور خودکار به عنوان نرخ باز شمارش می شوند،مشاهده می کنند بدون کلیک کردن.
    • به طور مکرر، ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید : راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و ارسال ایمیل و خبر نامه کار ساده ای ست اما بعد از ارسال چه اتفاقی می افتد؟اکثر مشترکان از آدرس ایمیل ارسالی شما را به عنوان (bounce back) در نظر میگیرند و حتی ممکن است خواهان لغو اشتراک خود شوند.دقت داشته باشید حتی یک برگه لغو اشتراک ممکن است برای شما شکایت هرزنامه به همراه داشته باشد(Spam Complaint)
    • بخش بندی ایمیل ها و فروش مبتنی بر فعالیت مشتری : زمانی که شما از گوگل آنالیز استفاده میکنید،یک بخش جدید از اطلاعات را به شما می دهد.این که کدام مشتری در کدام موضوعات بیشتر از همه فعال بوده و به دنبال چه محصولاتی بوده،با این اطلاعات شما می توانید بخش جدیدی درست کنید و صفحه در باره موضوعات مورد طرفدار برخی مشتریان صفحات جدید درست کرده و آن را به عنوان محصول آینده از طریق ایمیل تبلیغ کنید.همانطور که میدانیم اکثر مشترکان نسبت به ایمیل های تبلیغاتی بی تفاوت هستند زیرا احساس میکنند موضوعات این نوع ایمیل ها جذاب نیست و یا به علایق آنها مربوط نمی شود.
    • بایگانی ایمیل ها پس از ارسال : بایگانی ایمیل ها تنها یک محیط برای دسترسی مشتریان به ایمیل های گذشته نیست بلکه یک صفحه استاتیکی است که هر کسی میتواند آن را با کمک موتورهای جستجو پیدا کند.اولین قدم این است که دسترسی به آرشیو ایمیل ها را online قرار دهید،مخصوصا ایمیل هایی که تصویر خوبی از عملکرد شرکت شما نشان می دهند،این که چه کارهایی تا الان انجام داده اید و چه محصولاتی را عرضه کرده اید. قدم دوم این است که یک فرم ثبت نام در خبرنامه الکترونیکی (email Signup Form )را در صفحه اصلی آرشیو خود قرار دهید.با این کار شانس عضو شدن کاربرانی که از طریق کلمات کلیدی و جستجو با شرکت شما آشنا شده اند ، بدست می آورید
Go To
Page Size