10 راه آسان برای ساخت یک لیست ایمیل

ساخت یک لیست ایمیل جامع ممکن است مهمترین کاری باشد که شما به عنوان یک بازاریاب ایمیل انجام می دهید. این لیست باید طوری انتخاب شود، که فقط شامل مشتریانتان باشد که با رضایت خودشان می خواهند از شما خبرنامه دریافت کنند.

اما سوال اینجاست که چطور می توان یک لیست ایده آل را ایجاد کرد؟در این جا لیستی از مواردی که باید در هنگام ایجاد یک لیست ایمیل در نظر بگیریم را برای شما ارائه می دهیم

1 – دریافت اجازه از مشتریان

اشتباهاتی که در تهیه یک لیست ایمیل وجود دارد عبارت اند از خرید بانک ایمیل، اجاره ی لیست ایمیل و یا کپی کردن آدرس ایمیل از طریق اینترنت ! انجام این کارها برای تهیه لیست ایمیل آسیب زیادی را به ایمیل مارکتینگ شما وارد می کند. به جای این به شما توصیه می کنیم که از یک فرم ثبت نام در وب سایتتان استفاده کنید و ایمیل های مشتریانتان را با رضایت خودشان جمع آوری کنید برای ایجاد یک فرم سعی کنید آن را بسیار جذاب طراحی کنید و در عوض دانلود یک فایل رایگان و یا دریافت کد تخفیف از بازدیدکنندگان وبسایتتان بخواهید که ایمیل خود را وارد کنند.

2 - برنامه دراز مدت داشته و صبور باشید

هنگامی که شما مشترکین را اضافه می کنید، یک برنامه بلند مدت را ایجاد می کنید و با این روند تا زمانی که امکان دارد، مشتریتان را در هر لحظه نگه می دارد. این ممکن است به معنای ایجاد یک استراتژی درازمدت باشد تا بتواند بازخورد مشتریان را به همان اندازه که می خواهید در سایت یا فروشگاه خود مشاهده کنید، و در نهایت بازخورد بیشتری بدست آورید. با یک برنامه ی دراز مدت باعث ایجاد اعتماد مشتریان و رشد کسب و کارتان می شوید.

3- مشتریان ایمیلی که وارد کرده اند را حتما تایید کنند

بسیاری از بازاریابان ایمیل از فرم های ثبت نام برای جمع آوری آدرس ایمیل استفاده می کنند اما اشتباهی که ممکن است انجام دهند این است که از مشترکین نخواهند که ایمیل خود را پس از وارد کردن در وب فرم تایید کنند و همین امر باعث می شود در بعضی از موارد در لیست آن ها ایمیل های اشتباه وارد شود

به شما توصیه می کنیم که حتما ایمیل تاییدیه را در فرم ثبت نام خود قرار دهید و حتما ایمیل هایی را که تایید نشده باشند را از لیست خود حذف خود کنید یادتان باشد که یک لیست کوتاه اما حاوی ایمیل های صحیح به مراتب بهتر از یک لیست ایمیل طولانی با ایمیل های غلط است.

4- از طریق فرم اشتراک ایمیل جمع آوری کنید

از یک فرم ثبت نام سفارشی استفاده کنید، آن را در وب سایت خود قرار دهید و مشتریان را به صورت خودکار در خبرنامه خود ثبت کنید. فرم ثبت نام خود را بر روی هر صفحه قرار دهید، فرم ثبت نامتان را جلوی چشم قرار دهید تا مشترک مجبور نباشد تمام صفحات را برای فرم ثبت نام جستجو کند.

5- ایمیل های خود را دسته بندی کنید کنید

دسته بندی ایمیل یک راه عالی برای گرفتن ایمیل مشترکین جدید است. ایمیل مشتریانتان را دسته بندی کنید و برای هر کدام از آن ها خبرنامه ی مرتبط بفرستید

6- خبرنامه های خود را در سایر خبرنامه های الکترونیکی تبلیغ کنید

این استراتژی که اغلب نادیده گرفته می شود می تواند تعداد زیادی آدرس ایمیل را در یک زمان کوتاه تولید کند. اگر از یک خبرنامه محبوب خارج از پلن خود مطلع شدید یک فروشگاه فروش تجهیزات کمپینگ را اجرا کنید، یک آگهی در آن خبرنامه با یک لینک به فرم ثبت نام ایمیل خود بخرید. به دنبال خبرنامه های با حجم بالا، باشید. اگر نمی توانید یک آگهی را در یک خبرنامه بخرید، فقط با صاحب خبرنامه تماس بگیرید و بخواهید یک لینک از سایتتان را با یک لینک از خبرنامه در کمپینش قرار دهد..

7- آدرس های ایمیل را زمانی که مشتریان خرید می کنند جمع آوری کنید

این استراتژی کار می کند! فرقی ندارد که آیا شما یک فروشگاه آجر و ملات دارید یا یک فروشگاه آنلاین . در معامله یک فیلد است که مشتریان می توانند آدرس ایمیل خود را اضافه کنند و برای خبرنامه یا ایمیل های مرتبط ثبت نام کنند. اطمینان حاصل کنید که آن ها از اینکه ایمیل خود را به چه منظوری وارد می کنند مطلع باشند زیرا زمانی که خبرنامه های شما را در صندوق ورودی خود ببینند و تمایلی به دریافت خبرنامه نداشته باشند ممکن است شما را اسپم کنند.

 8- ایمیل خود را به یک انجمن ارسال کنید

جامعه بازاریابی ایمیل یک مکان عالی برای نمایش تمامی ایمیل های شماست و لیست شما را ایجاد می کند. ایمیل های خود را به صورت آنلاین در جامعه قرار دهید و مخاطبین جدیدی را برای همه ی ارتباطات ایمیل خود پیدا خواهید کرد.

ایمیل های خود را در فرمت وب کامل ارسال کنید و از بازدیدکنندگان شبکه خبری بهتر استفاده کنید.

9- استفاده از فروش، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای خاص برای دریافت ایمیل مشترکین

هنگامی که می دانید تعداد زیادی از افراد در یک مکان رفت و آمد دارند، یک فرم ثبت نام ایمیل را به طور خاص برای ثبت ایمیل آن ها ایجاد کنید. این کار را در یک مکان بسیار قابل مشاهده، مانند جدول ثبت نام، در نزدیکی صندوق پول نقد یا در کنار درب ورودی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند که ثبت نام اختیاری است، اما گزینه هایی در آن فرم ها وجود دارد که نشان می دهد مشتریان چه می خواهند.

 10- از گزینه "forward" استفاده کنید

گزینه ی forward را در تمام ایمیل های خود قرار دهید. بعد از این که تمام کارهای لازم را در مورد ایمیل مارکتینگ انجام دادید بهتر است گزینه ی forward را در تمام خبرنامه های ارسالی تان قرار دهید این یک گزینه ارتباط آسان و سریع است - پس از ارسال کمپین های خود، این ویژگی را استفاده کنید.

 

ایجاد یک لیست ایمیل بزرگ همیشه آسان نیست، اما ارزش بسیار زیادی دارد. نکات بالا را دنبال کنید تا لیست خود را ایجاد کنید، و در نهایت ROI خود را افزایش دهید.