4 اشتباه در ایمیل مارکتینگ که شما را از موفقیت باز می دارد

چند سال پیش که در مورد بازاریابی اینترنتی شروع به یادگیری کردم، اولین چیزی که بارها و بارها شنیدم این بود که «پول در فهرست شما قرار دارد». این عقیده همچنان باقی است، با وجود تعداد روزافزون سیستم عامل های رسانه ای دیجیتال که بازاریابان برای رسیدن به مخاطبان خود می توانند از آن استفاده کنند بازده متوسط ایمیل مارکتینگ، 3700 درصد است.

اما متاسفانه بسیاری از بازاریابان در زمینه ایمیل مارکتینگ اشتباه می کنند.

بازاریابان اغلب بر این باورند که ایمیل مارکتینگ با ساخت یک لیست از ایمیل، شروع و پایان می یابد. موفقیت ایمیل مارکتینگ به تعداد مشترکین ارتباط ندارد. شما می توانید یک لیست از یک میلیون مشترک ایجاد کنید، اما اگر شما با آن ها درارتباط نباشید ، تلاش های بازاریابی شما از بین خواهد رفت.

اگر نرخ باز شدن و یا نرخ کلیک خبرنامه های ارسالی شما بسیار پایین است، احتمالا مشکل از لیست ایمیل تان است. در این جا برخی از اشتباهات رایج ایمیل مارکتینگ را که مانع پیشرفت شما می شوند را مطرح می کنیم.

-  ارائه تخفیف های بالا و بی مورد برای جذب مشترکین

آیا شما از لیست ایمیلتان برای آموزش مشتریان در مورد برندتان استفاده می کنید؟ این یکی از بزرگترین دلایل تعامل میان شما و مشتریانتان است.

 افرادی که به لیست ایمیل شما پیوسته اند تنها برای این است که با شما تعامل پیدا کنند. بیشتر به این دلیل پیوستند که انتظار می رود شما به آن ها ارزش خاصی بدهید، که  این ارزش می تواند شامل معاملات در مورد خدمات آینده، محتوای منحصر به فرد و یا freebies باشد. شما باید مواردی را برای حفظ علاقه مشتریان خود نگه دارید.

شما مجبور نیستید بلیط قرعه کشی به مشترکین خود بدهید تا آن ها را علاقه مند نگه دارید. انگیزه های کوچک می تواند بسیار موثر باشد. یک شرکت حمل و نقل بزرگ، مشتریان خود را با ارائه تخفیف کمی در بیمه حمل و نقل نگه می دارد. آن ها متوجه شده اند که مشتریان برای صرفه جویی در چندین دلار در حمل و نقل بسیار تلاش می کنند، که همین تخفیف کم به اندازه کافی برای حفظ اشتراک آنها کافی است.

- عدم ایجاد انگیزه از طریق مشارکت مشتری در یک فرآیند

ایمیل معمولا بسیار منفعل است. بازاریاب، یک ایمیل ارسال می کند و مشتریان آن را می خوانند. شروع به تنظیم ایمیل هایی که خوانندگان را مجبور به مشارکت در هیچ فرآیندی نمی کنند بسیار آسان است.بسیاری از برندها شروع به تغییر روند خود کرده اند. Bonobos یکی از بهترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ در هر نام تجاری است. یکی از بزرگ ترین دلایل این که استراتژی آن، از رقبایش فراتر رفته، این است که آن ها مشتریانشان را در فرآیند های متفاوت شرکت می دهند. آن ها اغلب دارای ایمیل هایی هستند که از مشتریان درخواست می کنند تا در مورد انتخاب لباس خود پاسخ های خود را پر کنند یا سوالات مرتبط با آن را پاسخ دهند تا بتوانند راحت تر کمد لباس های رویای خود را بیابند.

- اجتناب از ارسال مجدد ایمیل

یکی از دوستان من برای برای ترویج کسب و کار خود به یک لیست از مشتریانش ایمیل هایی که حاوی ویدئو بودند ارسال می کرد. مشکل این بود که او از لیستش برای ارسال ایمیل برای موارد کاملا غیررسمی استفاده می کرد. او درباره فعالیت های حقوق حیوانات، دستور العمل های وگان و تحولات سیاسی در خارج از کشور صحبت می کرد. بعد از مدتی من خواندن ایمیل هایم را متوقف کردم. ظاهرا بسیاری از مشترکان دیگر او نیز چنین کردند، او متوجه شد که میزان مشارکتش کاهش یافته است در نتیجه به جای تجدید نظر در محتوای ایمیل هایش ارسال آن ها را متوقف کرد و دیگر ایمیلی به مشتریانش نفرستاد.

این نمونه بسیار بزرگی از یک اشتباه است که اکثر بازاریابان ایمیل انجام می دهند. شما باید به طور منظم با مشترکان خود در ارتباط باشید. با این حال، شما فقط باید زمانی ایمیل ارسال کنید که چیزی برای گفتن دارید و در هر صورت از ارسال ایمیل با محتواهای تکراری و بی اساس جلوگیری کنید ولی ارتباط خود را با مشتریانتان از دست ندهید.

- از شخصی سازی ایمیل ها استفاده کنید اما به اندازه

شخصی سازی ایمیل ها راهکار بسیار خوبی برای بهبود ایمیل مارکتینگ است ابزارهای اتوماسیون الکترونیکی، مانند کمپین مانیتور، به بازاریابان، توانایی جمع آوری اطلاعات مشتری را می دهد. با اتصال سیستم های متفاوتی مانند Salesforce CRM و Shopify تجارت الکترونیک، بازاریابان می توانند ایمیل را براساس اطلاعات مانند موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و تاریخ معاملات، شخصی سازی کنند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک خرده فروش جواهرات آنلاین هستید و می خواهید یک پیشنهاد تخفیف برای مشتریان خود برای خط تولید دستبند زنانه ارسال کنید. تقسیم لیست خود را توسط همه مشتریانی که زن هستند و طی 12 ماه گذشته یک دستبند را خریداری کرده اند انجام دهید،حال به این لیست می توانید پیشنهادات هدفمندتری ارسال کنید که میزان ارتباطات ایمیل و نرخ های تبدیل آ ن ها را افزایش می دهد.

شخصی سازی ایمیل ها ایده بسیار خوبی است که هر ایمیل را با استفاده از نام مشتری تان آغاز کنید. اما توضیه می کنیم که از شخصی سازی ایمیل ها فقط در عنوان ایمیل استفاده کنید ممکن است بخواهید از شخصی سازی ایمیل در زمان دیگری در محتوای ایمیل خود استفاده کنید، اگر منطقی باشد و حتما لزوم داشته باشد مشکلی ندارد اما استفاده ی بیش از حد از این موضوع باعث می شود پیام هایتان کمتر طبیعی باشند.