6 نکته مهم که در مورد موضوع ایمیل باید بدانید

هر روز چند ایمیل دریافت می‌کنید؟ از چه اکانت هایی برای شما ایمیل ارسال می شود؟ طبق گزارش گروه Radicati  در طول روز بیش از 1.9 میلیارد ایمیل ارسال می شود که این ایمیل ها وارد اسپم نمی شوند. اما به نظر شما همه، این ایمیل ها را می خوانند؟ مسئله ایی که وجود دارد این است که دریافت کنندگان ایمیل بر اساس موضوع آن، تصمیم می گیریند که آن را باز کنند و یا این که آن را از اینباکس خود حذف کنند.

این تنها، یک بخش کوچک از استراتژی ایمیل مارکتینگ است که یک رابطه بین دریافت کننده و ایمیل است.

به عنوان یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل مارکتینگ ، باید زمان جدی را برای ساخت موضوع آن اختصاص دهید که از کپی کردن عنوان، از دیگران جلوگیری شود.

اما اگر شما نکات مهم را در این مورد بدانید لازم نیست که زمان زیادی را صرف کنید. در ارسال های بعدی تان، با در نظر گرفتن این دستورات می توانید یک موضوع ایمیل ایجاد کنید که توجه زیادی از کاربران را به خود جلب می کند.

برای نوشتن یک موضوع ایمیل خوب، باید نکات زیر را رعایت کنید

-         قابل تحویل بودن

-         قابل فراخوانی بودن

-         شخصی‌سازی

-         واضح بودن

-         مختصر بودن

-         منسجم بودن مطالب

در این جا این 6 مورد را بررسی می کنیم:

گام اول:  چک کردن این که ایمیل به دست دریافت کننده رسیده است یا خیر؟

در این زمینه دو فیلتر است که باید از آن ها عبور کنید  مورد اول فیلتر اینباکس ومورد دوم فیلتر اسپم است.

برخی خوانندگان ایمیل هنگامی که ایمیل خود را چک می‌کنند  به طرزی دقیق هستند که انگار یک ردیاب  BS دارند (این یک نوع ردیاب است که بسیار دقیق است). پس برای رسیدن ایمیل های ارسالی تان به اینباکس باید از کلمات اسپم  مانند act now،     limited timeو free اجتناب کنید( این کلمات به ترتیب به معنی همین الان کلیک کنید، زمان محدود و رایگان هستند)

هم چنین اگر زبان مورد نیاز شما غیر از فارسی است از حروف بزرگ برای موضوع ایمیلتان استفاده نکنید.  

از قرار دادن علائم نقطه‌گذاری مانند علائم دلار و علامت تعجب در پایان جملات بپرهیزید.

گام دوم: برای این که بتوانید یک موضوع ایمیل قابل فراخوانی بنویسید از خودتان یک چیز بپرسید : آیاخواننده می‌داند که او چه کاری می‌تواند با این ایمیل انجام دهد؟  یک  موضوع ایمیل  باید به گونه ایی باشد که خواننده تمایل به باز کردن ایمیل و در نهایت کلیک بر روی لینک های موجود در آن داشته باشد.

 در موضوع ایمیل خود از افعالی که هیجان و ایجاد حس فوریت می کنند استفاده کنید.  به دو موضوع ایمیل زیر توجه کنید:

"ملاقات با Legendary Ming Tsai در Blue Ginger" یا

 " Ming Tsai at Blue Ginger"

در موضوع اول خواننده راغب تر است تا ایمیل را باز کند اما در مورد دوم حس می کند تنها یک جمله ی خبری را می خواند. پس سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که مشترک را تشویق به باز کردن ایمیل و در نهایت کلیک بر روی لینک های موجود، در آن کند.

گام سوم: تنها راهی که می‌توانید به دریافت کننده ی ایمیل حس ارزش دهید این است که موضوع آن را شخصی سازی کنید طوری که او حس کند شما ایشان را می شناسید. (در نظر داشته باشید که لیست ایمیل شما، تنها باید شامل افرادی باشد که رضایت کامل به دریافت خبرنامه از طرف شما را داشته باشند). سعی کنید در فرم های اشتراکی که در وب سایتتان قرار داده اید فیلد نام و نام خانوادگی را نیز قرار دهید تا بتوانید در زمان ارسال، موضوع ایمیلتان را شخصی سازی کنید.

گام چهارم: اگر به مشتریانتان که به محصولات و خدمات شما واقف هستند ایمیل ارسال کنید متوجه منظورتان خواهند شد اما اگربرای کسی که تازه با خدمات شما آشنا شده است ارسال کنید چه؟ آیا متوجه منظور شما خواهد شد؟ اگر موضوع ایمیلتان بسیار کلی باشد، بی معنا خواهد بود اغلب بازاریاب‌های ایمیل سعی می‌کنند از خطوط موضوع هوشمندانه استفاده کنند اگر  راهی که هوشمندانه و صریح باشد پیدا کردید، به دنبال آن بروید، اما هرگز در این مورد هزینه های گزاف نکنید. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی در موضوع ایمیلتان به دریافت کنندگان کمک کنید تا بفهمند محتوای ایمیل در چه زمینه ایی است. پس با استفاده از کلمات کلیدی  و صریح سعی کنید خوانندگان را از موضوع ایمیلتان مطلع کنید.

گام پنجم:  شما می‌توانید موضوع ایمیلتان را طولانی بنویسید اما این به نفعتان است که نهایت مختصر بودن را در موضوع ایمیل خود رعایت کنید. بهتر است در موضوع ایمیل خود از 50 کاراکتر یا کمتر از آن استفاده کنید. این به این دلیل است که باعث می شود کل موضوع در ایمیل قابل رویت باشد (مخصوصا در نمایش موبایل) و هم چنین مردم دوست دارند کل موضوع را یک جا ببنیند و بر اساس آن تصمیم بگیرند که ایمیل را باز کنند یا آن را حذف کنند. هرچه موضوع ایمیل کوتاه‌تر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که ایمیلتان نادیده گرفته شود.

گام ششم:

آنچه که در موضوع ایمیلتان است باید با محتوای آن مطابقت داشته باشد فرض کنید در موضوع ایمیل نوشته اید 75 درصد تخفیف لباس مردانه اما در محتوا این تخفیف تنها برای جوراب مردانه است این کار باعث پایین آمدن نرخ‌های بازشدن، کاهش کلیک و افزایش نرخ لغو اشتراک می شود. سعی کنید موضوع و محتوای ایمیلتان منسجم و مطابق باشند.

بهتر است با افعال و کلمات متفاوت، چندین موضوع ایمیل را بررسی و تست کنید تا بتوانید بهترین موضوع را برای کمپین های ارسالی تان بنویسید.