6 روش موثر در فروش

اگر می خواهید یک فروشنده خوب باشید و دغدغه ایی برای فروش محصولات خود نداشته باشید به شما توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید:

در این مقاله روش هایی را برای بهبود روند فروش به شما ارائه می دهیم

1. در مورد صنعت و محصولاتتان هر روز مطالعه کنید و آنچه که خریداران شما را تحت تاثیر قرار می دهند را بررسی کنید

از خودتان بپرسید بهترین روش برای فروش چیست و به اندازه ی کافی تحقیق کنید که مشتریانتان دقیقا به دنبال چه هستند و از صنعت شما چه می خواهند. با تیم بازاریابی خود مشورت کنید و آنچه که درخواست بیشتری را توسط مشتریانتان داشته است را بررسی کنید و تولید محصولاتتان را مطابق درخواست آن ها به روز کنید با این کار توانایی بیشتری در حل مشکلات آن ها خواهید داشت.

وبلاگ های صنعت را دنبال کنید و هشدارهای Google News را برای موضوعاتی که مشتریان شما در مورد آن ها علاقه مند هستند را تنظیم کنید. این یک کار زمان بر و دشوار است، اما می تواند با تمرین و تعهد، عملی شود.

2. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید

حداقل دو دانشکده عمومی در دنیای فروش وجود دارد: فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی  مشتری و فروش مبتنی بر فرصت.

به نظر من، فروش مبتنی بر تجربه و درک خواسته ی مشتری بسیار موثرتر است. اما برای دانستن آن، باید آن را کامل درک کنید. برای درک این مطلب  تجربه ی شخصی که اولین بار کار خود را در شرکت HubSpot شروع کرد را مطرح می کنیم:  او می گوید "در 30 روز اول کارم، مجبور شدم یک وبسایت را طراحی کنم و همانطور که من یک بازاریاب بودم باید آن را گونه ایی طراحی می کردم که بتوانم به راحتی آن را به فروش برسانم. این پروژه در آینده نگری برای فروش به مشتریان بسیار موثر بود".

3. در مورد صنعت و کارتان یک متخصص باشید

هیچ چیزی جایگزین دانش برتر در مورد محصول تولیدی تان نیست. در پایان ، شناختن محصولات یا خدمات شرکتتان بهتر از هرکس دیگر می تواند تفاوت بین شما در کسب و فروش را تعیین کند.

این را از منظر مشتری خود در نظر بگیرید. اگر آنها متوجه شوند شما مجبور هستید که سؤالات فردی را چند بار بپرسید یا از شخص دیگری برای حل مشکلات محصولتان استفاده کنید و ... در نهایت، مشتریانتان  فکر می کنند "چرا من با این شرکت کار می کنم درحالی که هیچ اطلاعی از صنعتشان ندارند "و آن ها دقیقا حق دارند.

حال اگر دانش بسیار عمیقی از نحوه عملکرد محصولات و خدمات خود داشته باشید، باعث می شود در کسب و فروش محصولاتتان بسیار موفق باشید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

4. وقت خود را صرف تحقیق و سفارشی سازی صنعتتان کنید

از آنجا که داشتن اطلاعات قدرت است، در مورد مشتریانتان اطلاعات کسب کنید و هرچه قدر در مورد خواسته های آن ها از محصولاتتان بیشتر اطلاع داشته باشید، در روند کسب و کارتان پیشرفت بیشتری را ایجاد می کنید. این فقط از طریق درک دقیق یادداشتهایی است که در مورد هر مشتری ثبت می کنید. زمان زیادی را برای مشتریان خود صرف کنید و با این روند آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید.

 5. شخصی سازی کنید

هنگام پاسخ به مشتریان خود حتما اسم آن ها را مورد خطاب قرار داده و به آن ها بفهمانید که می دانید با چه کسی صحبت می کنید؛ هیچ چیز بدتر از یک بیزینس بدون ارتباط رودررو نیست. به نگرانی ها و نظرات مشتریان خود که در فضای مجازی قرار می گیرد به سرعت و بسیار دوستانه پاسخ دهید. به طوری که در انتهای پاسخ نیز، اسم کارمندی که در حال پاسخگویی است قرار می گیرد. فعالیت ها و تغییراتی که در راستای بازخورد مشتریان است را به اطلاعشان برسانید.

6. استراتژی هایی را توسعه دهید که مشتریان را به مشتریان تکراری تبدیل کند

این همان هدف بلند مدت شما است. برای بوتیک زنانه که بلوز می فروشد، استراتژی ترغیب خریداران برای ورود به اتاق های لباس و امتحان کالا است. برای نانوایی تازه تأسیس که نان شکلاتی می فروشد، استراتژی می تواند "پنج تا بخر یک کارت VIP بگیر" باشد.

برنامه ویژه هرچه که باشد روش میزبان- ذی نفع تنها شیوه اثربخش برای جذب سریع حجم انبوهی از مشتریان به کسب و کار جدید است. به جای آن که مشتریان را با ارجاع های فردی یا تبلیغات پراکنده جلب کنید، می توانید به گروه هدف مشتریان یکباره دست یابید.