یک گام، فاصله شما تا مشتریان راضی

گاهی اوقات ما اهداف مان را آن آنقدر پیچیده می کنیم که روز به روز فاصله ما به آنها دورتر می شود

کافی ست نگرش خود را تغییر دهیم، خیلی از کارها ساده تر از آن چیزی ست که ما به آنها فکر می کنیم.

من اعتقاد دارم که کسب و کاری که مشتری های آن راضی نباشند محکوم به شکست است، درصد بزرگی از مشتریان کسب و کارهای موفق مشتریان ارجاعی از مشتریان راضی قبلی هستند، فرصتی که اغلب در کسب و کارهای ایرانی دیده نشده و اصلا به آن پرداخت نمی شود.

اصولا خیلی از کسب و کارها در ایران فروش را پایان راه می دانند در حالی که در دنیای امروز فروش ابتدای کار بازاریابی ست

 

یک راه ساده برای راضی نگهداشتن و احترام قلبی به مشتریان (که لطف خدا برای کسب و کارها می باشند) راه اندازی یک کلوب مشتریان ساده و ارائه خدمات به این مشتریان می باشد.

شما با این کار چند هدف مهم را نشانه گذاری می کنید:

مشتریان شما، دیگر شما را فراموش نمی کنند

بابت حس خوبی که به آنها انتقال می دهید آنها دوباره از شما خرید می کنند

و مهم تر از همه شما را به دیگران توصیه می کنند

حوب کلوب مشتریان را هدف پیچیده ای نکنید، با چند گام ساده شما صاحب یک کلوب مشتریان بی نظیر خواهید بود:

گام اول: جمع آوری اطلاعات مشتریان

لیست مشتریانی که از شما خرید کرده اند را جمع آوری کنید، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و آخرین چیزی که از شما خرید کرده اند کافی ست، فرایندی برای مشتریان جدید نیز طراحی کنید که این اطلاعات بعد از خرید از مشتری گرفته شود و به این لیست افزوده گردد

گام دوم: چه خدماتی به مشتریان خود می توانید بدهید؟

خدماتی که به مشتریان خود می توانید بدهید را مشخص کنید مثلا:

تخفیف های ویژه(تخفیف های واقعی که به سایرین نمی دهید) به مشتریان

تبریک اعیاد و مراسم

آموزش و مطالب مفید در حوزه کسب و کار خودتان که به درد مشتری بخورد

و ....

گام سوم: خبرنامه خود را ایجاد کنید

توسط یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خبرنامه ای ایجاد کرده و داده مشتریان خود را در آن وارد کنید، تا بتوانید با این ابزار خدمات که قرار است به آنها بدهید را ارسال کنید.

 

با همین چند کار ساده شما صاحب یک باشگاه مشتریان کار شدید، چرا از امروز شروع نمی کنید؟ مشتریان راضی بزرگترین سرمایه کسب و کارها می باشد

 

نظر شما چیست؟ آیا به رضایت مشتریان خود فکر می کنید؟