۶ چالشی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند

در چند سال اول تجارت، شرکت‌های کوچک با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. طبق آمار کار در ایالات‌متحده، حدود ۲۰ درصد از تجارت‌های کوچک تا پایان سال اولی که شروع به کار کرده اند شکست می‌خورند. تا پایان سال پنجم، ۵۰ درصد تحت نظارت قرار می‌گیرند، و تا سال دهم این رقم به۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

با این نرخ ها ابراز نگرانی افراد در سال های اول شروع به کارشان طبیعی است.  امادر حقیقت، بسیاری از مشکلات و چالش‌های رایج تجارت، قابل حل هستند. در شروع هر کاری نگرانی های زیادی وجود دارد نگرانی های زیادی مانند یافتن سرنخ، ایجاد مشتریان احتمالی،  ایجاد یک لیست ایمیل،  استخدام افراد مناسب و متعادل کردن کیفیت و رشد . بسیاری از اوقات، خواهید دید برای موفقیت باید آهسته گام بردارید و تمام جوانب کار را بررسی کنید.

در ادامه 6 چالشی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند را برای شما ارائه می دهیم:

1-  یافتن مشتری

این اولین چالش شرکت های تجاری است و مشکل کوچکی هم نیست . بازاریابان در شرکت‌های معروف مانند اپل و تویوتا و مک دونالد با جدیت کار می کنند تا باعث افزایش مشتری شوند اما با وجود مشتریان زیادشان این چالش را دارند. برای کسب و کارهای کوچک، یافتن مشتری به مراتب دشوارتر است و باید کانال های ارتباطی موثر را برای یافتن مشتری پیدا کنند.

چگونه این مشکل را رفع کنید:

پیدا کردن مشتری با تعیین این که مشتری ایده‌آل شما واقعا چه کسی است شروع می‌شود.  یافتن مشتری مستلزم این است که در این رابطه تلاش کنید و این اطمینان را داشته باشید که جوینده یابنده خواهد بود .

در این راه خودتان را جای مشتریانتان بگذارید و ببنید چه خواسته ایی از فروشندگان دارید با این روش به هدف خود نزدیک تر می شوید. از افراد مجرب و موفق در این رابطه کمک بگیرید و در نهایت از استراتژی های آن ها برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید. یک گفت و گوی آنلاین با مشتریان احتمالی خود ایجاد کنید و از نظرات آن ها برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.

2-  استخدام فروشندگان با استعداد

استخدام افراد لایق در زمینه ی فروش،  یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچک است. استخدام کارکنان جدید و با استعداد در زمینه ی فروش می تواند باعث ایجاد معامله های بزرگ کاری شود در شرکت های کوچک ممکن است  ۴۰۰۰ دلار برای استخدام هر کارمند جدید هزینه شود و اگر در این حین افراد مناسبی را استخدام نکنید باعث می شود که گردش کار کارمندان بسیار پرهزینه شود

چگونه آن را اصلاح کنید:

برای استخدام افراد با استعداد باید زمان صرف کنید و در این کار عجله را کنار بگذارید از افراد زیادی مصاحبه کنید و برای آن ها مدت زمانی را به عنوان کارآموزی قرار دهید این کار ممکن است زمان زیادی را صرف کند اما بازدهی زیادی را خواهد داشت از یک مسئول منابع انسانی که مجرب است در این راستا کمک بگیرید  و یادتان باشد این کارمندان با استعداد هستند که، به شرکت شما در رسیدن به سطح بالاتر کمک خواهند کرد.

3-  تبلیغات نام  تجاری

ممکن است برایتان سوال باشد که بزرگ‌ترین برند ها از کجا ظاهر شده‌اند. آن‌ها چطور توانسته اند اینقدر محبوبیت در میان مردم پیدا کنند؟ چطور این قدر سریع رشد کردند ؟ آیا کسب‌وکار شما هم می‌تواند این طور رشد کند؟

البته اکثر این شرکت‌ها فعالیت های سخت و شکست‌های متعددی را پشت سر گذاشته اند. اما در این راستا به استراتژی‌هایی دست یافته اند که باعث شده است اینقدر در کارشان موفق باشند  و به شهرت عظیمی دست یابند.

چگونه می توانید این چالش را حل کنید:

راه‌های زیادی برای گسترش آگاهی از برند شما وجود دارد، اما سه مورد روابط‌عمومی، هم‌کاری و وبلاگ نویسی در این راه موثر هستند.

داشتن روابط‌عمومی در پیدا کردن جایگاه شما در بازار موثر است.  من توصیه می‌کنم که مقالات متعددی  از First Round Capital در مورد آنچه که شرکت‌های نوپا و تجارت‌های کوچک اغلب اشتباه می‌گیرند را مطالعه کنید، این مقالات شامل برخی نکات تاکتیکی  است که چگونه روابط عمومی تان را افزایش دهید، روابط خود را با دیگر برند ها افزایش دهید، و با آن ها همکاری کنید. همچنین می‌توانید مجموعه روابط عمومی رایگان  را دانلود کنید تا ببنید چطور ی توان  روابط‌عمومی خود را با بازاریابی داخلی و وب سایت‌های ارتباط جمعی به حداکثر برسانید.

وبلاگ نویسی: 

نوشتن  یک وبلاگ با کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا تبلیغات برندتان را گسترش دهید و باعث می شود در حوزه کاری خود موفق تر شوید و هم چنین مشتریانتان بهتر به شما اعتماد می کنند..  علاوه بر این نیز در ساخت یک لیست ایمیل کمک می‌کند

 

4-  تهیه یک لیست از  ایمیل مشتریان

شاید فکر کنید تهیه یک لیست از ایمیل مشتریان کار سختی نباشد، اما می‌دانستید که داشتن یک لیست ایمیل و استفاده از آن ها در ایمیل مارکتینگ باعث رشد 22 درصدی کسب و کارتان می گردد؟ هیچ وقت سعی نکید این لیست را بزرگ کنید بلکه تلاش کنید که لیستی از ایمیل های صحیح را جمع آوری کنید.

بسیاری از افراد تصوری  که از یک لیست ایمیل دارند، خرید بانک ایمیل است که این بسیار غلط است و باعث شکست در ایمیل مارکتینگ می شود. خرید لیست ایمیل فقط باعث هدر رفتن پول شما می شود.

چگونه این چالش را حل کنید:

به جای خرید بانک ایمیل، فرم های ثبت نام را در وبسایتتان قرار دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید ایمیل خود را ثبت کنند

در نظر داشته باشید به منظور بهبود روند کار، ایمیل تاییدیه برای آن ها ارسال کنید تا ایمیل خود را حتما تایید کنند این کار باعث می شود ایمیل های صحیح جمع آوری شود و لیستتان یک لیست حرفه ایی باشد اگر مشتریان حضوری دارید یک فرم برای ثبت آدرس ایمیل در اختیار آن ها قرار دهید تا ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند.   

اگر لیست قدیمی دارید با استفاده از نرم افزارهایی که ایمیل های بانس را شناسایی می کنند آن ها را به روز کنید.

 

5-  تولید سرنخ

مشکل دیگری که اکثر کسب و کارهای کوچک دارند، تولید سرنخ است - - به طور خاص، تولید به اندازه کافی سر نخ، باعث بهبود روند کاری تیم فروش می‌شود اغلب بازاریابان در این زمینه احساس ضعف می کنند. تنها ۱ نفر از هر ۱۰  بازاریاب احساس می‌کنند که فعالیت‌های تولید سرنخ آن‌ها موثر است.

در تولید سرنخ علاوه بر کیفیت، کمیت هم اهمیت دارد.

چگونه این چالش را رفع کنید:

برای این که کار تولید سرنخ را برای کسب‌وکار خود انجام دهید،  ابتدا وب سایت فعلی خود را برای مشتریان احتمالی بهینه کنید. وب سایت شما مهم‌ترین ابزار، برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. از طریق وب سایتتان کارتان را پیگیری کنید و ببینید که آن چندین بازدید کننده دارد

از انواع فرم های ثبت نام استفاده کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید که اطلاعات تماسشان را ثبت کنند با پیگیری آن ها توسط تیم فروشتان می توانید سر نخ های ثبت شده را به مشتری تبدیل کنید  

در نمایشگاه ها شرکت کنید و به افراد حاضر در آن جا فرم های ثبت نام بدهید و از آن ها ها بخواهید اطلاعات تماسشان را دراختیار شما قرار دهند

6- تعادل کیفیت و رشد

nick Rellas، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Drizly، به هیات مدیران اجرایی خود در مورد شروع کسب‌وکار خود گفت: " مقیاس پذیری ساختمان را زود انجام دهید و کاری که باید انجام شود را اعلام کنید تا به همه کارها رسیدگی شود. "

اما این یک مشکل ایجاد خواهد کرد به خصوص اینکه وضعیت های متفاوتی وجود دارد. شما این مشکل را در تمام زمینه های کاری مشاهده خواهید کرد: در توسعه محصول، در بازاریابی و ایجاد محتوا، استخدام و.... به عنوان مثال بسیاری از مدیران می خواهند به هرقیمتی نرخ هایشان را افزایش دهند.

این می تواند تجربیات اعضای تیم را پایمال کند چرا که مدتی طول می کشد تا مردم آموزش کافی ببینند و اگر شما به مردم به خوبی آموزش ندهید طبیعتا با نتیجه معکوس مواجه می شوید. راه حل چیست؟ متاسفانه راه حل جامع و کاملی وجود ندارد.

رلاس می گوید: این به موقعیت شما در کسب و کارتان بستگی دارد. این ترازو یک راه و یا یک طرف خواهد داشت اما من فکر می کنم که شما به هر دو طرف آن در زمان های مختلف نیاز دارید. آنچه که بدست می آید، فقط وسواس روی جزئیات نیست بلکه وسواس روی جزئیات کاملا حقیقی است. به عنوان مثال وسواس روی بیش از حد کامل بودن محصولات و خدمات به اندازه ای که که مشتری نیز به آن اهمیتی ندهد. بهتر است ترس های خودتان را کنار بگذارید و محصول را کامل کنید.

یادتان باشد که همیشه برای بهبود و به روزرسانی محصولات فرصت دارید. هرچه باشد، زمانی که محصول به دست مشتری برسد شما خیلی زود متوجه کمبودهایش خواهید شد. با این حال، وسواس بیش از حد در خدمت رسانی به مشتری، یک تلاش اضافه است. جف بیسوس مدیر اجرایی آمازون در نامه 2016 خود خطاب به سهامداران می نویسد که: راه های بسیاری برای تمرکز بر یک کسب و کار وجود دارد. شما می توانید بر رقابت تمرکز کنید. می توانید بر محصولتان تمرکز کنید. می توانید بر فناوری های مربوطه تمرکز کنید و یا بر مدل کسب و کارتان متمرکز باشید.

چالش هایی هرروز در کنار چالش های بزرگتری ایجاد می شوند. آیا چالش های دیگری نیز برای کسب و کار شما وجود دارد؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید