چگونه افزایش نرخ لغو اشتراک را کنترل کنیم

زمانی که گزارش ایمیل های ارسالی تان را بررسی می کنید  آیا با افزایش نرخ لغو اشتراک مواجه شده اید؟ با توجه به ماه گذشته این نرخ افزایش بیشتری یافته است؟

 شما نباید این افزایش نرخ لغو اشتراک را نادیده بگیرید، چرا که افزایش این نرخ بازخورد منفی را در کسب و کار شما ایجاد می کند و حتی باعث کاهش فروش شما خواهد شد.

افزایش این نرخ زمانی ایجاد می شود که مشتریان شما دیگر تمایلی به دریافت خبرنامه هایتان ندارند برای جلوگیری از این موضوع باید تغییرات اساسی در کمپین های ارسالی تان ایجاد کنید.

در این وبلاگ، با استفاده از چند تاکتیک به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازاریابی ایمیلتان  را بهبود بخشید و باعث کاهش این نرخ در ایمیل مارکتینگ خود شوید.

مشتریان خود را گروهبندی کنید

اگر نرخ لغو اشتراک اکانتتان هم چنان بالا است  ممکن است به این دلیل باشد که کمپین هایتان را در زمان مناسبی ارسال نمی کنید. مطالعات نشان داده است که 50٪ از مشترکین به دلیل دریافت ایمیل های نا مرتبط و یا ایمیل هایی که در زمان مناسبی ارسال نمی شوند، عضویت خود را از دریافت خبرنامه لغو می کنند.  از ارسال ایمیل هایی که غیر مرتبط با نیاز مشتری اکیدا خودداری کنید زیرا ارسال این گونه خبرنامه ها تنها باعث  از دست دادن مشتریانتان می شود.

هیچ تضمینی برای این که مشتریانتان همیشه با شما باشند و به صنعت و محصول شما وفادار بمانند وجود ندارد  اما راه هایی وجود دارد که می توان با انجام آن ها این روند را بهبود بخشید.

شما می توانید براساس نیاز و خواسته ی مشتریانتان خبرنامه ارسال کنید. اگر لیست ایمیل های شما دقیق تر باشند، می توانید به طور خودکار پیام هایی را که مطابق نیازشان ازشما است را  ارسال کنید. با گروهبندی آنها به لیست های کوچکتر می توانید ارسال های منظم تر و در نهایت مرتبط تری را داشته باشید به  عنوان مثال می توانید مشتریانتان را به سه گروه تقسیم بندی کنید

 

-         مشتریان وفادار، که بیش از 3 بار خرید کرده اند

-         مشتریانی که 30 روز خرید نکرده اند و در معرض خطر هستند

-         مشتریانی که علاقه مند به یک محصول یا محصول خاص هستند

تقسیم بندی لیست ایمیلتان  می تواند خیلی دقیق تر و شامل فیلد هایی  مانند سن و جنس باشد. شما می توانید به منظور ایجاد بخش های خاص تر، بر اساس چرخه عمر مشتری و اقدامات آن ها  تقسیم بندی های خوبی را ایجاد کنید، و ارسال خبرنامه هایتان را بر اساس زمان بندی مناسب و گروهبندی های ایجاد شده انجام دهید این کار باعث کاهش نرخ لغو اشتراک می شود.

هر خبرنامه ایی که ارسال می کنید حتما شخصی سازی شده باشد

برای دریافت بازخورد مثبت از مخاطبانتان، ایمیل هایی را که به آن ها ارسال می کنید، شخصی سازی شده باشد. تحقیقات نشان داده است که  مردم به ایمیل هایی که شخصی سازی شده اند پاسخ مثبت می دهند. در واقع، شخصی سازی می تواند هزینه های خرید را تا 50٪ کاهش دهد و بازدهی ایمیل مارکتینگ را تا 30٪ افزایش دهد.

اما شخصی سازی فقط به معنای ارسال یک ایمیل با نام خریدار در موضوع ایمیل  نیست  می توانید شخصی سازی ایمیل های خود را علاوه بر نام مشترکین با داده های دیگر هم انجام دهید. به عنوان مثال می توانید بر اساس زمان آخرین بازدید مشتریانتان از وبسایت، آخرین محصولی که از خرید آن راضی بوده اند و یا بر اساس کالاهایی که به دلیل تخفیف قصد خرید داشته اند ولی اقدامی نسبت به آن انجام نداده اند انجام دهید.

این نوع شخصی سازی مبتنی بر عمل، واقعا می تواند نتایج ایمیل مارکتینگ را رونق دهد و باعث شود که ایمیل های مرتبطی را به مشتریانتان ارسال کنید. هر لغو اشتراک باعث کاهش 60 درصدی اثرات مطلوب ایمیل مارکتینگ می شود اما وقتی ایمیل ها شخصی سازی می شوند، میانگین  نرخ کلیک 2.5 برابر بیشتر می شود و همین امر باعث کاهش لغو اشتراک می شود.

استفاده از  کانال های دیگر

اگر مشترکین شما هنوز در حال لغو اشتراک هستند، ممکن است به این دلیل باشد که شما ایمیل های زیادی را به آن ها ارسال می کنید. ارسال بیش از حد، باعث افزایش نرخ لغو اشتراک می شود. در این صورت، شما باید تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید را کاهش دهید. اما چگونه این کار را بدون از دست دادن تعامل ارتباطات مهم مشتری انجام دهید؟

این ساده است: به جای ارتباط همه جانبه از طریق ایمیل، سعی کنید کانال های جایگزین را انتخاب کنید. به عنوان مثال، استفاده از وبسایت و یا پیامک از طریق تلفن همراه می تواند یک راه آسان و ساده باشد. به جای ارسال ایمیل برای ارتباطات معاملات مانند تأیید سفارش و یا اطلاعات خرید، می توانید ارسال پیامک و یا استفاده از وب سایتتان را  امتحان کنید. به این ترتیب، به جای ارسال 5 ایمیل به یک مشتری در یک هفته، می توانید 3 ایمیل و 2 پیام وب (از طریق فیس بوک و یا دیگر فضا های اجتماعی) یا پیامک ارسال کنید. این روند باعث می شود که خریداران شما از ارسال های متعدد ایمیل کلافه نشوند و در عین حال به شما اجازه می دهد که بر اساس خواسته و نیازشان با آن ها ارتباط برقرار کنید.