مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی نمود. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد. پژوهشگران تخمین زده‌اند در سال ۲۰۰۶ شرکت‌های آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار برای ایمیل مارکتینگ هزینه صرف کرده‌اند.
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف افزایش رابطه تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی خود، به منظور تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
  • ارسال ایمیل گروهی با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن بلافاصله مشتریان فعلی به خرید چیزی
  • اضافه کردن تبلیغات به ایمیل هایی که توسط دیگر شرکت ها به مشتریانشان فرستاده می شود.

    مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ:

  1. تاثیر دقیق آن بر روی سرمایه گذاری ،کارایی بسیار بالا و همچنین ایمیل مارکتینگ  دومین روش بازاریابی به عنوان موثر ترین تاکتیک های بازاریابی آنلاین گزارش شده.
  2. ایمیل تبلیغاتی می تواند تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل را که علاقه دارند،در مورد موضوعات مورد نظرشان ایمیل دریافت کنند،جلب کند.
  3. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را چک میکنند و یا اقدام به ارسال ایمیل میکنند.
  4. نرم افزار ارسال ایمیل در بین بازاریابان دیجیتالی بسیار محبوب است.

   عیب عمده ایمیل مارکتینگ:  گزارش صادر شده راجع به دهش(derivery) ایمیل های فرستاده شده.دهش ایمیل یا گزارش رسیدن آن به دست مشتری هنوز موضوع مهمی برای ایمیل مارکتینگ می باشد.به عنوان مثال از اواسط سال 2008  طبق گزارش سرورهای ایمیل ،به طور متوسط نرخ تحویل 56٪ بوده، بیست درصد از پیام ها رد شده و هشت درصد فیلتر شده است.

  حق انتخاب در ایمیل تبلیغاتی :

اجازه بازاریابی(opt-in) روشی است که به موجب آن دریافت کننده آگهی می تواند موافقت کند ایمیل تبلیغاتی را دریافت کند یا نه. این روش یکی از چندین روش توسعه یافته توسط بازاریابان برای از بین بردن معایب ایمیل مارکتینگ است.حق انتخاب در ایمیل مارکتینگ ممکن است به تکنولوژی استفاده از پروتکل دست تکان دادن (hand shaking) بین فرستنده و گیرنده تکامل پیدا کند.با این روش می توان از طریق ایمیل،چیزهایی که بیشتر مورد مصرف کاربران است و می توان بیشتر تبلیغ کرد را پیش بینی کرد.یک مثال معمول از اجازه بازاریابی ،فرستادن خبرنامه الکترونیکی به مشتریان یک شرکت تبلیغاتی است. چنین خبرنامه های ایمیلی می توانند از حوادث آینده و یا تبلیغات، و یا محصولات جدید به مشتریان اطلاع رسانی کنند.