ایمیل مارکتینگ

هر نوع ایمیل تبلیغاتی که از طرف یک شرکت و یا کسب و کار به عنوان بازاریابی برای کاربران اینترنت فرستاده شود حتی اگر فقط یک متن ساده(plain text email) باشد، به آن ایمیل مارکتینگ گفته می شود.در کل ایمیل مارکتینگ باید بتواند موارد زیر را با استفاده از یک سرویس و برنامه منسجم فراهم کند :

تهیه اجازه نامه  ثبت نام  برای مشترکین که بر اساس یک لیست سازمان یافته باشد :

ایجاد یک لیست ایمیل (opt-in) با ارائه یک جعبه ثبت نام برای مخاطبین ایمیل های آینده و ارسال تاییدیه با یک ایمیل پیگیری

مدیریت کاربران :

توانایی برای سازماندهی، ویرایش، بخش بندی، رشد و مدیریت پایگاه اطلاعاتی مشتریان و یا اطلاعات تماس آنها

 ادغام محتوای مفید :

استفاده از گرافیک، صدا، ویدئو و متن با استفاده از قالب ها و ادیتور "drag-n-drop"

 ایجاد کمپین :

قابلیت سازماندهی حجم زیادی از ایمیل های تبلیغاتی و یا گروهی بر اساس موضوع، نام تجاری و برنامه

 ویژگی های لغو اشتراک :

ارائه ایمیل تبلیغاتی و یا ایمیل گروهی که توانایی پاک شدن سریع و آسان از باکس کاربرانی که تمایل زیادی به شرکت در ایمیل تبلیغاتی را ندارند،داشته باشد

گزارش آنلاین :

یعنی پیگیری ایمیل های ارسال شده به منظور محاسبه نرخ بازدید (CTR) و همچنین محاسبه تعداد ایمیل های برگشت داده شده (bounce back) که به دست مشتری نرسیده اند.