21 مزیت استفاده از ایمیل مارکتینگ که بهتر است بدانید...

در هر حرفه ای صاحبان کسب و کار می دانند که باید مشتریان جدید جذب کنند و در عین حال مشتریان فعلی شان را حفظ کنند اما برای این کار زمان زیادی را نمی توانند صرف کنند و یا منابع شان را در راه ها و روش هایی که قابل برگشت سرمایه تان نیستند صرف کنند.

با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده روز افزون از روش های جدید در بازاریابی، استفاده از ایمیل مارکتینگ راه کم هزینه ای است که شما را برای دستیابی به مشتریان بیشتر، توانا می کند.

مثال های زیادی از مزایای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. برای مثال:

  •    91% بزرگسالان آمریکایی ترجیح می دهند ایمیل های تبلیغی شرکت ها را دریافت کنند.
  •    ایمیل ها تقریبا 40 برابر موثرتر از فیس بوک و توییتر کمک به جذب مشتریان جدید برای شرکت ها می کنند.

در این مقاله راه های خلاقانه و مهیج استفاده از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد رابطه با مشتریان و افزایش فروش گفته می شود.

در اینجا 21 مثال جذاب از اینکه چگونه شرکت ها و سازمان ها از ایمیل مارکتینگ سود برده اند آورده شده است.


1.  اعتبار سازی کنید.

شرکت ها کسب و کارشان را با افرادی که آنها را می شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند، ایجاد می کنند. ایمیل ها توانایی اعتبارسازی با مشتریان را از طریق تسهیم مطالب مفید و سودمند می دهند.


2.  تماسهایتان با مشتری را افزایش دهید.

هنگامی که بدرستی از ایمیل مارکتینک استفاده کنید، به شما امکان دستیابی به مشتریان درست، با پیشنهاد واقعی و در زمان درست را می دهد که برای کسب و کارهای کوچک این امر بسیار حیاتی می باشد.


3.  روابطتان را محکم کنید.

اگر می خواهید رابطه ی قوی با مشتریان خود داشته باشید، داشتن ابزار موثر برای ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. ایمیل ها به شما این امکان را می دهند تا در ذهن مشتری در بلند مدت باقی بمانید.


4.  ارتباطتان را بهبود بخشید.

اگر کسب و کارتان به گونه ای است که به ارتباط با افراد و مشتریان نیاز دارید، باید یک راه ارتباطی قابل اعتماد داشته باشید. ایمیل ها راه ارتباطی بسیار مطمئن و کارآمدی هستند.


5.  برندتان را بسازید.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما می توانید برندی قوی با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود بسازید و به آنها امکان ارسال ایمیل هایتان به افراد جدید را بدهید.


6.  فروشتان را افزایش دهید.

زمانی که مخاطبین شما افرادی هستند که به دریافت ایمیل های به روز از کسب و کار شما علاقه دارند، شما قادر خواهید بود برای چگونگی افزایش فروشتان در طی سال  فکر کنید.


7.  یاد بگیرید ایمیل مارکتینگ چه کارهایی انجام می دهد.

ایمیل مارکتینگ به شما مقیاسی از عملکرد بازاریابی تان می دهد. با این ویژگی شما می توانید کسب و کارتان را به روزتر کنید و همچنین امکان فهمیدن نیازها و علایق مشتریانتان را می دهد.


8.   سریع اقدام کنید.

با نرم افزار ایمیل مارکتینگ شما ابزاری را در دسترس دارید که باید سریع از آن استفاده کنید- بدون در نظر گرفتن میزان تخصص و تجربه تان-.


9.  دسترسی به مشتریان با هر وسیله ی ارتباطی

نزدیک به دو سوم  ایمیل های ارسالی در گوشی موبایل توسط مخاطبین باز می شود، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزاری است که با پیشرفت و محبوبیت تلفن همراه می توان از مزایایش استفاده کرد.


10.  فروش بیشتر با کار کمتر

یکی از مزایای بسیار برجسته ی ایمیل مارکتینک دسترسی به تمپلیت ایمیلی بسیار حرفه ای طراحی شده می باشد، با استفاده از این تمپلیت ها بسیار سریع و راحت می توانید به مشتریان و مخاطبانتان ایمیل ارسال کنید و مطمئن باشید ایمیل وارد اینباکس آنها می رود.


11.  حرفه ای به نظر می رسید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ علاوه بر اینکه آسان و سریع است مزایای دیگری نیز دارد از جمله اینکه می توانید طوری ایمیل هایتان را طراحی کنید که در شغلتان بسیار حرفه ای به نظر برسید.  شما می توانید از اطلاعات لازم حرفه خودتان برای مخاطبین ارسال کنید و آنها را با استفاده از رنگ ها و لوگوی شرکت  شخصی سازی کنید و مطمئن شوید که اهداف شرکتتان به درستی به مخاطبانتان انتقال می یابد.

12.  ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

چه اینکه شما با تجارت الکترونیکی و به صورت آن لاین محصولاتتان را بفروشید و یا یک مغازه خرده فروشی باشید که می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید برای اینکه مشتریان به سمت تان بیایند ایمیل مارکتینک می تواند کمکتان کند.


13.  سریع به نتیجه برسید.

وقتی که شما یک کسب و کار کوچکی را شروع می کنید، هر فروش، سفارش، و یا قرار ملاقات تاثیر بسیار به سزایی برایتان خواهد داشت. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، شما قادر خواهید بود به نتایج دلخواهتان سریع تر دست یابید و خیلی زود از فعالیت های سایر شرکت های هم حرفه ی خود مطلع شوید.


14. تعداد سرنخ هایتان را افزایش دهید.

هر فردی که در لیست ایمیل های شما قرار دارد قادر به خرید و یا استفاده از خدمات شما نیست. با استفاده از ایمیل مارکتینک شما شانس رسیدن به مشتریان جدید را افزایش می دهید و می توانید با استفاده از بازاریابی تولید محتوا آنها را برای خرید آماده کنید.


15.  ایمیل های جذاب طراحی کنید.

شما می خواهید پیام تبلیغیتان توسط مشتریان دست به دست شود و تعداد مخاطبانتان افزایش یابد. استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با طراحی خاص و جذاب ایمیل هایتان، تعداد ایمیل های باز و فوروارد شده تان روز به روز افزایش یابد و تعداد بیشتری از کسب و کارتان مطلع شوند.


16.  آغازگر گفتگو باشید.

ایمیل مارکتینگ به شما اجازه می دهد که شروع کننده ی یک رابطه ی دو طرفه با مشتریانتان باشید. هرگز تلاش نکنید ایمیل هایتان را فقط برای مشتریان ارسال کنید، بلکه آنها را تشویق کنید که با شما نظرات و پیشنهاداتشان را در میان بگذارند. این روش برای شرکت هایی که به فروش از طریق ایمیل و ارسال مطالب مفید ، اخبار و غیره وابسته هستند بسیار کارامد خواهد بود.


17. خدماتتان را ارتقا دهید.

کسب و کارهایی که به ارایه خدمات می پردازند در حفظ مشتریان برای اینکه به آنها وفادار بمانند بسیار چالش سختی دارند. ایمیل مارکتینگ امکان حفظ توجه مشتریان با دادن اطلاعات لازم و بدون مزاحم شدن را می دهد.


18.  ارزش هایتان را افزایش دهید.

هنگامی که استراتژی ارتباطی را با نیاز مشتریان وفق می دهید، باعث می شوید تعداد بیشتری از افراد به پیامتان توجه کنند و نرخ بازگشت بیشتری را بدست آورید.


19.  در زمانتان صرفه جویی کنید.

بعد از اینکه نحوه استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ را برای ارسال ایمیل هایتان یاد گرفتید شما ارسال ایمیل به مخاطبانتان در دفعات بعدی را در زمان بسیار کمی انجام خواهید داد و در وقتتان صرفه جویی می نمایید.


20.  در ذهن مشتری بمانید.

با ارسال محتوای مناسب و مربوط برای مشتریان و مخاطبانتان در طی سال، قادر خواهید بود در ذهن مشتری بمانید و اعتبارتان را بیشتر کنید. در زمان هایی که به هر دلیلی مشتریان قادر به خرید از شما نیستند، این را می دانند که برای حل مشکلشان و برطرف شدن نیازشان شما بهترین گزینه هستید و زمانیکه بخواهند مشکلشان را رفع کنند به سمت شما می آیند.


21. روابطتان با فروشندگان و خرده فروشان را حفظ کنید.

شما احتمالا از ابتدا برای بازاریابی مشتریان بالقوه ی خود وقت و انرژی صرف کرده اید. اما آیا در مورد داشتن رابطه خوب و کارامد با فروشندگان و همکاران فروش هم فکر کرده اید؟ ایمیل مارکتینگ به شما توانایی حفظ ارتباط با همه ی مخاطبانتان را می دهد بنابراین شما می توانید رابطه ای را که برایتان سودمند و موفقیت آمیز است ایجاد کنید.