شش نکته اساسی که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید در نظر گرفت.

امروزه با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و استفاده ی هر چه بیشتر افراد از این شبکه ها و با توجه به روند رو به رشد این صنعت، روش های بازاریابی هم شکل تازه ای به خود گرفته است. استفاده از ایمیل در بازاریابی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت ها برای افزایش فروش خود از این روش استفاده می کنند. البته باید در نظر داشت که استفاده از بازاریابی ایمیلی علاوه بر مزیت های بسیاری که دارد اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد نتیجه عکس خواهد داشت.

در این مقاله شش نکته ی اصلی را که هنگام استفاده از بازاریابی ایمیلی باید رعایت کنید بیان کرده ایم.


1. مخاطبین را بشناسید.

برای استفاده از بازاریابی ایمیلی باید مخاطبتان را بشناسید. محتوای ایمیل های ارسالی تان باید متناسب با علایق، سلیقه ها و سبک زندگی مشتری هدف باشد وگرنه در همان ابتدا با شکست رو به رو می شوید. مخاطبتان چه فردی سختگیر باشد و چه فردی مشتاق به خرید, شما بدون شناخت نمی توانید او را توسط یک ایمیل قانع کنید.


2. از اثبات های اجتماعی استفاده کنید.

همواره می توانید با استفاده از مثالهای از گروه مرجع مثل هنرمندان، ورزشکاران ، بازیگران و سایر افراد مطرح و مشهور، در دادن اطلاعات محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. زیرا این اشخاص محبوب افراد جامعه هستند و حرف و نظر و عقایدشان تاثیر به سزایی بر روی مخاطبان شما دارد.

برای این کار می توانید به مشتریان شناخته شده ی خود اشاره کنید و یا آماری از تعداد مشتریان خود ارائه دهید. اگر می خواهید به فردی انگیزه ی خرید بدهید بهتر است به او نشان دهید که چه تعداد از رقبایش از محصول شما استفاده می کنند.



3. عکس خود را ضمیمه کنید.

ضمیمه کردن یک عکس پرسنلی از خود باعث می شود که شخص مورد نظر, ارسال کننده ی ایمیل را یک فرد بداند و نه یک ربات و اسپم. این کار می تواند آنها را وادار کند که به ایمیل شما پاسخ بدهند.


 4. آنها را نسبت به حل مشکلاتشان تحریک کنید.

استفاده از احساسات فرد ابزاری قدرتمندی است, شما می توانید به او حس راکد بودن و عدم ترقی را القا کنید و یا ترس از تصمیم گیری نادرست را به او یاد آور شوید. برای قانع کردن فرد, شما بایستی به طرزی احساسی و هیجانی از مشکل مورد نظر صحبت کرده و سپس به او راه حلی ارائه دهید که نشان دهد شما چگونه می توانید به او در حل این مشکل کمک کنید.


5. دلایلی قانع کننده برایشان بیاورید.

دادن دلیل به افراد در خصوص اینکه چرا به محصول مورد نظر نیاز دارند , حتی اگر دلیلی ساده باشد، باعث می شود آنها را یک قدم به خرید نزدیک تر کنید. برای مثال می توانید بگویید که با استفاده از برنامه ای که شما ارائه می دهید سهام شرکت آنها بالاتر می رود.


6. یادآور شوید که در انتخابشان کاملا آزاد هستند.

هیچکس نمی پسندد که فرد دیگری نظرش را به او تحمیل کند. حتی اگر شما پیشنهادتان را با لحنی دوستانه بیان کنید باز هم فرد مقابل را بخاطر تحمیل پیشنهادتان آزرده خاطر کرده اید.

اشاره ای کوتاه به این موضوع که شما قصد ندارید پیشنهادتان را به آنها تحمیل کنید بسیار کار آمد است. مطالعات اخیر روانشناسان نشان می دهد استفاده از جملاتی مانند " انتخاب و تصمیم نهایی با شماست " باعث می شود شانس قبولی درخواست شما توسط فرد مورد نظر دو برابر شود.