راه های ساده و هوشمندانه برای یافتن مشتری

برای بسیاری افراد در تجارت، یافتن مشتریان همانند ماهی گیری بدون قلاب است. آن ها می دانند اگر چیزی ارائه دهند جلب توجه خواهند کرد. آنچه درک نمی کنند این است که باید اولین نفر در ماهی گیری درست باشند. و اینکه باید از طعمه ای استفاده کنند که ماهی مورد نظرشان دوست دارد.

اول اجازه دهید ماهی گیری درست را توضیح دهیم. به این سؤال پاسخ دهید: مشتری ایده آل شما کیست؟ باید بتوانید حداقل 5 معیار مشتری ایده آل را در یک چشم برهم زدن فهرست کنید.

بیشتر بخوانید:5 دلیل اصلی برای آغاز کمپین بازاریابی ایمیلی


پاسخ می تواند چیزی شبیه به این باشد:

1.بین 25 تا 35 سال
2.متأهل
3.ساکن در حوزه 10 کیلومتری محل خرده­ فروشی
4.صاحب فرزندان مدرسه ای
5.هر هفته حداقل 60 کیلومتر رانندگی کند

اگر نتوانید چنین فهرستی آماده کنید تجارت شما چندان خوب پیش نمی رود. برای پاسخ سریع، 3 نفر از بهترین مشتریان موجود خود را درنظر بگیرید. چه اشتراکی با هم دارند؟ پاسخ به این سؤال شما را راه خواهد انداخت.

سپس مشتریانتان را تصور کنید. آیا مادربزرگ هستند؟ بازرگان هستند؟ نوجوان؟ در قالب طبقات مشتری به آن ها فکر کنید. اگر خدمتی دارید که ویژه نوجوانان است چه کسی آن را خریداری می کند؟ پدربزرگ و مادر بزرگ، پدر و مادر. پس به بیش از یک استراتژی بازاریابی برای فروش نیاز دارید، نه؟

بعد، باید بدانید چطور به این افراد دسترسی پیدا کنید.


اگر به مادران ورزشکار می فروشید، چه جای دیگری به غیر از زمین ورزش می توانید آن ها را پیدا کنید؟ ممکن است فهرستتان شبیه به این باشد: فروشگاه های مواد غذایی، پمپ بنزین ها، کارواش ها، فروشگاه های لوازم ورزشی. می توانید بر روی تابلو اعلانات در کارواش یا فروشگاه محلی تبلیغ کنید- ترجیحا نزدیک به زمین ورزش. روش بهتر، تیم ورزش کودکان محل را حمایت مالی کنید. والدین به کسانی که برای یونیفرم ها، تجهیزات، برنامه ها و امور مختلف کودکانشان پرداخت می کنند احساس تعهد خواهند داشت.

اگر به کسانی با درآمد بالا می فروشید، آنها را کجا خواهید یافت؟ باشگاه ها؟ سواحل؟ رستوران های شیک؟ چه جایی باید تبلیغ کنید؟ البته، جایی که می شود آن ها را یافت. شاید تبلیغ در باشگاه ها امکان پذیر نباشد اما می توانید در نشریه هایی که در آنجا هست تبلیغ کنید. جایی تبلیغ کنید که شرکت های مشابه شما تبلیغ می کنند. ببینید آیا می توانید در فهرست پستی هر کسی که قایقی در ساحل محلی دارد سرمایه گذاری کنید یا نه. اغلب اگر از جای درست درخواست کنید می توانید فهرست های پستی را بیابید.

بیشتر بخوانید:10 مزیت اصلی بازاریابی ایمیلی


مهم نیست خریدار آینده شما کیست، می توانید اسامی افراد جدید را از مشتریان فعلی بدست آورید. تمام کاری که باید بکنید درخواست کردن است. نپرسید آیا کسی را می شناسند یا نه، بپرسید: "چه والدین ورزشکار دیگری ممکن است به لاستیک جدید نیاز داشته باشند؟" "شما از بازی کردن با چه کسانی در باشگاه لذت می برید؟"

یا، بهتر اینکه، به مشتریان فعلی تخفیف های ویژه یا جوایزی برای فرستادن مشتریان جدید پیشنهاد دهید. مطمئنا این تبلیغ که به مشتریان فعلی کارواش تخفیف 10% برای فرستادن مشتری جدید ارائه می دهد را دیده اید. کوپن هایی با کدهایی بر روی آن ها ارائه می دهند تا به دیگران بدهند. نیازی نیست بیش از حد هزینه کنید. نکته کلیدی در جوایز پیشنهاد چیزی آنقدر خوب است که مشتری تصور کند ارزش اینکه به خاطر آن فردی دیگر را به سوی شما بفرست دارد.

پس از اینکه درباره اطلاعات موجود در اینجا ذهنتان را آمادده کردیید، باید جایی که بهترین ماهیگیری را می توانید انجام دهید و طعمه ای که باید استفاده کنید را بیابید.

بیشتر بخوانید:چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟