23 راه برای افزایش فروش آنلاین( قسمت اول)

25 راه برای افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی کسب و کارهای زیادی است. چه شما شغل خرده­ فروشی خانوادگی داشته باشید چه برای شرکت تجارت الکترونیک غول­ پیکری همچون آمازون کار کنید، افزایش فروش از طریق کانال­ های آنلاین اندکی شبیه به بازی بولینگ خواهد بود- بسیار ساده­ تر از آن چیزی است که تصورش را می­ کنید.

خوشبختانه، راه­ های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد که برخی از آن­ها را می­ توانید بلافاصله شروع کنید. برخی از این نکات بر استراتژی­ های خاص تمرکز دارند و برخی کلی ­تر هستند. در این پست، ما نگاهی به 23 مورد از این استراتژی ­ها خواهیم داشت، چه کالاهای فیزیکی بفروشید چه کسب و کار مبتنی بر خدمت داشته باشید، می­ توانید از این 23 فن عملی برای افزایش فروش آنلاین خود استفاده کنید.


23.در آگهی­ های فروشتان صادق باشید.

به نظر امری بدیهی می ­آید اما جالب است که سایت­ های بسیاری ادعاهای کاذب درباره محصولاتشان در آگهی خود می­ آورند. صداقت در آگهی نه تنها برای شهرت کسب و کار امری حیاتی است، بلکه اعتماد به برند شما را نیز پرورش داده و تقویت می­ کند. ادعایی نکنید که نتوانید برآورده سازید، اغراق نکنید- مصرف­ کنندگان امروزی به شدت به دروغ های بازاریابی حساس هستند، پس صادق، روراست، و قابل اطمینان در تمامی آگهی­ های خود از صفحه خانگی­ تا کمپین­ های ایمیلتان باشید.

این اصل برای جایگاه شما به عنوان کسب و کار نیز صدق می­ کند. آیا درست است شرکتی که توسط یک یا دو نفر اداره می­ شود با ویژگی­ های یک شرکت چندملیتی در تبلیغات نشان داده شود؟  این رویکرد نه تنها شما را احمق جلوه می ­دهد، بلکه به اعتبار برند شما لطمه می ­زند. اگر شرکت کوچکی هستید، به آن افتخار کنید- شرکت ­های بسیاری در حال تبدیل شدن به کسب وکارهای کوچک دقیقا به خاطر خدمات شخصی­ تر و فردی­ تری هستند که می ­توانند ارائه دهند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.



بیشتر بخوانید: 3 راهکار برای افزایش رضایت مشتری


22.با افزونه ­های تبلیغاتی کلیک تبلیغاتی بیشتر بدست آورید

اگر محصولات آنلاین می­ فروشید، افزونه ­های تبلیغاتی بی­ نظیر هستند- این ویژگی (در AdWords و Bing در دسترس هستند) به شما اجازه می ­دهد تا آگهی­ تان را بزرگ­تر کرده و جاهای بیشتر برای کلیک داشته باشید. هیچ هزینه اضافی هم ندارد! و نرخ کلیک آگهی شما را هم افزایش می­ دهد!


21.تصدیق­ نامه­ ها و سیگنال­ های اعتماد را به مشتری نشان دهید

در محیط رسانه­ های اجتماعی امروز بازخورد مشتری هرگز به این اندازه اهمیت نداشته است. خوشبختانه، این یعنی مشتریان راضی شما می­ توانند برای شما یکی از ارزشمندترین سلاح ­ها را فراهم سازند- تصدیق­نامه ­ها.

یک گروه از مشتریان راضی حتی از بهترین آگهی­ های فروش هم اثربخش ­تر است، پس مطمئن شوید که گواهی­ های احساساتی فعال­ترین مبلغان برندتان درباره اینکه چقدر شما خارق­ العاده هستید را در صفحات خود جای دهید. این گواهی ­ها می­ توانند در صفحات محصول، صفحات ورودی، صفحات قیمت گذاری، حتی در صفحه اصلی شما ظاهر شوند.

سیگنال­ های اعتماد هم می­ توانند راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین باشند، زیرا درک بهتری از برند شما در ذهن خریدار ایجاد می­ کنند و می ­توانند بر تردیدها غلبه کنند. اگر کسب و کار شما دارای اعتبارنامه حرفه­ ای است این سیگنال اعتماد را در جلو و مرکز سایتتان قرار دهید. اگر فهرست قابل توجهی از مشتریان راضی دارید مطمئن شوید مشتریانتان از آن اطلاع دارند.

25 راه برای افزایش فروش آنلاین


20.حس اضطرار ایجاد کنید

صداقت و شفافیت درباره اینکه کی هستید و چه می­ کنید مهم است، اما هیچ قانونی وجود ندارد که ایجاد حس اضطرار برای متقاعد کردن خریداران به خرید از شما را منع کند.

بسیاری از مصرف­ کنندگان به محرک­ هایی که حس اضطرار ایجاد می ­کنند (از آفرهای ویژه حساس به زمان تا محصولات با تعداد محدود) واکنش مثبت نشان می­ دهند. راه­ های بسیاری برای ایجاد چنین محرک­ هایی وجود دارد، به عنوان مثال، اگر محصول با تعداد محدود برای تحریک خریداران ندارید (یا نمی­ توانید داشته باشید)، شاید بتوانید محرک مالی به مشتریانی ارائه دهید که در پی خرید فوری هستند، همانند حمل رایگان یا تخفیف.



بیشتر بخوانید:سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


19.ضمانت­نامه بازگشت پول ارائه دهید

یکی از قوی­ترین عوامل در تصمیم عدم خرید مصرف­ کننده ریسک گریزی است- تمایل به اجتناب از ضرر احتمالی. اغلب این ریسک ادراک شده ریسک مالی است. چرا باید کسی محصول شما را بخرد؟ چه اتفاقی می­ افتد اگر نخرند، یا اگر مشتری آن را دوست نداشته باشد؟ حتی خریدهای کوچک هم می ­توانند ریسک "پشیمانی خریدار" داشته باشند، پس با پیشنهاد یک ضمانت­نامه بازپرداخت پول بر این اعتراض غلبه کنید.

هرچه ریسک بیشتری را از تصمیم خریدار دور کنید، احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند.


18.انتخاب­ های کمتری پیشنهاد دهید

برای خیلی از کسب و کارها این امر غیرقابل تصور است. مسلما ارائه محصولات بیشتر راه خوبی برای افزایش فروش است! خب، نه ضرورتا. در حقیقت، در بسیاری از موارد تنوع زیاد انتخاب­ ها می­ تواند منجر به عدم تصمیم­ گیری خریدار و در نتیجه از دست رفتن فروش شود.

اگر محصولات زیادی دارید سایت تان را به گونه­ ای ساختاردهی کنید که کمترین تعداد انتخاب ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این امر احتمال غرق شدن بازدیدکنندگان در ده­ ها محصول مختلف را کاهش می­ دهد. می­ توانید محصولاتتان را در طبقاتی که محدود می­ شوند تنظیم کنید یا می ­توانید بر تعداد کمتری از محصولات تأکید بیشتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید، هرچه انتخاب بیشتری فراهم کنید، احتمال بیشتری دارد که مشتری به جای دیگری برود.


بیشتر بخوانید: آشنایی با 5 مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار