5 گام تا رسیدن به لیست ایمیل مفید با نرخ باز شدن بالا

تمامی بازاریابان به دنبال لیست های ایمیل بلند بالا با تعداد آدرس ایمیل زیاد می باشند.اما آیا همیشه بیشتر داشتن بهتر است ؟ با توجه به تجربه بازاریابان موفق، نتایج بزرگ را از گروه های کوچک می توان بدست آورد.
لیست های بلند بالا اغلب برای بازاریابان مایه افتخار و مباهات می باشد. شما می توانید طی چند سال یک لیست بسیار طولانی از آدرس های مشتریانتان جمع آوری کنید، با اینکه همیشه در مورد اعتبار این آدرس ها نگران هستید، هیچ راهی نیز برای چک کردن اینکه آیا این آدرس ها فعال هستند یا نه ، ندارید. با این حال می دانید که هر زمان خبرنامه ای ارسال می کنید گزارش Bounce های آن به شما می رسد.
اما اغلب مواقع لیست های بسیار طولانی در عین فریبنده بودن، نرخ bounce بدی دارند و قابلیت آنها پائین تر است. این لیست های مملو از آدرس های ایمیل اگرچه شما را برای مدتی به اهدافتان نزدیک می کند اما مطمئن باشید اگر لیست ایمیل خود را هدفمند نکنید در طولانی مدت نجات بخش کسب و کار شما نخواهد بود.
پس به دنبال یک استراتژی برای ایمیل مارکتینگ خود باشید، در لیست ایمیل هایتان تجدید نظر کنید، همه چیز را دوباره با برنامه طراحی کنید:

گام اول - تیم ایمیل مارکتینگ :

شما نیاز دارید یک تیم با مهارت در زمینه های مختلفی که به ایمیل مارکتینگ مربوط می شود گردهم آورید. مهارت هایی چون تهیه محتوا و مقاله، ترجمه، بازاریابی، آی تی ،فروش، بایگانی اطلاعات و غیره....

گام دوم - پاک کردن لیست :

اگر تا قبل از این بدون برنامه خبرنامه های خود را ارسال می کردید و پس از ارسال آنها را رها کرده و گزارشات بعد از ارسال را نادیده می گرفتید، روال خود را تغییر دهید با تیم ایمیل مارکتینگ خود شروع به بررسی خبرنامه های خود و لیست ایمیل خود کنید.
بعد از آن شروع به ارسال خبرنامه ها به روال قبل کنید اما با این تفاوت که معیارهای عملکرد و گزارشات لیست های خود را مشاهده کنید.
سپس با بررسی این گزارشات تغییرات زیر را در لیست ایمیل های خود اعمال کنید:

Hard Bounce ها را حذف کنید :
همان طور که قبلا اشاره شده است، این ها آن دسته از آردس ایمیل هایی هستند که دیگر هیچ گاه خبرنامه شما به آنها نمی رسد. که البته نرم افزار های ما به طور خودکار در ارسال بعدی به این نوع از آدرس ها خبرنامه ارسال نمی کند و لیست آن ها را برای کاربران به نمایش می گذارد.

قاعده ای برای Soft Bounce ها :
این دسته از ایمیل هایی هستند که در حال حاظر خبرنامه شما به آنها نمی رسد اما ممکن است در آینده delivered شوند. به طور مثال ممکن است inbox دریافت کننده پر باشد. اما ممکن است آن مشترک خواهان دریافت خبرنامه شما باشد پس برای آنها چنین قاعده ای را تعیین کنید که اگر هر آدرس Soft Bounce برای سه بار در لیست Bounce ها قرار گرفت آن را از لیست خود حذف کنید.

مشترکین غیر فعال را پاک کنید :
 هر چند ماه یک بار لیست ایمیل خود را بررسی کنید و آدرس ایمیل هایی که برای مدت طولانی خبرنامه های شما را باز نکرده اند را حذف کنید.

امکان عضویت و لغو عضویت را بسیار ساده و در دسترس قرار دهید :  
پیوستن و لغو کردن را در دسترس کاربران و بازدیدکنندگان قرار دهید. یک فرم ساده عضویت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد به راحتی عضویت خود را ثبت کنند.همچنین قرار دادن لینک لغو عضویت در انتهای خبرنامه ها نیز امکان لغو اشتراک را به مشترکین می دهد.

گام سوم – رشد لیست :
با پیروی از روش های بالا ممکن است درصد بالایی از حجم لیست شما وتعداد آدرس های ایمیتان کم شود اما مطمئن باشید این لیست تا 75% قوی تر از لیست ایمیل قبلی با تعداد ایمیل هیا بی قاعده زیاد عمل خواهد کرد.


گام چهارم – طراحی درست قالب ایمیل :

تیتر و هدر سازگار : از طرح های گرافیکی برای هدری غنی و لوگویی جذاب استفاده کنید

بخش های سازگار : بخش های مختلفی را طراحی کنید. برای هر بخش یا کمپین خود طرحی متناسب با موضوع آن انتخاب کنبد.

توجه به اتفاقات مهم : اگر رویدادی در آینده نزدیک برای کسب و کار شما مهم است، بهتر است در انتهای هر خبرنامه اشاره ای به آن کنید. مثل معرفی این رویداد، تاریخ آن و دیگر اطلاعات...

گام پنجم – متعهد به یک برنامه باشید :
به جز ارسال خبرنامه در هر زمان ممکن که تیم قابلیت ارسال را داشته باشند، نیاز است که شما برنامه و قاعده ای نیز برای ارسال آنها در نظر بگیرید مثلا اگر قرار است که خبرنامه های شما هفتگی ارسال شود یک روز مشخص از هفته را در نظر بگیرید تا تیم شما فرصت کافی داشته باشند و از چند روز قیل خبرنامه را تولید کنند.

همیشه موضوعات خبرنامه ها را پیش از ارسال تست کنید : در هر خبرنامه بهتر است پیش از ارسال موضوع آن را تست کنید. چگونه ؟
 10% از لیست ایمیل خود را جدا کرده آن را به دو بخش تقسیم کنید، دو عنوان موضوع برای خبرنامه خود انتخاب کنید، برای هر دسته یکی از عنوان ها را ارسال کنید.نتایج به دست آمده می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب عنوان موضوع برای 80% باقی مانده از لیست ایمیلتان کند.

پس از 6 ماه تلاش و حذف مشترکین غیر فعال اگرچه حجم لیست ایمیلتان کاهش پیدا می کند اما خواهید دید که عملکرد این لیست بسیار بالاتر از قبل خواهد بود.