تولید فرصت های بازاریابی با ایمیل مارکتینگ

تولید فرصت های بازاریابی (Lead) یکی از تکنیک های حیاتی برای رشد و موفقیت کسب و کارها است، تولید مناسب این کیس ها می تواند مسبب رشد و توسعه کسب و کارها گردد. متاسفانه در ایران این موضوع در بسیاری از کسب و کارها به صورت جدی دنبال نمی گردد.

اصولا مدیران شرکت ها در ایران از اینکه کارمندان فروش آنها، خوب نمی فروشند، ناراضی هستند، در حالیکه موتور سازمان فروش، تکنیک های تولید فرصت های بازاریابی است و اگر در سازمانی به این تکنیک خوب پرداخته نشود بهترین فروشندگان نیز در آن سازمان موفق نخواهند بود.

تحقیقات marketingsherpa نشان می دهد که 81 درصد از شرکت ها از تکنیک های ایمیل مارکتینگ برای تولید فرصت های بازاریابی خود استفاده می کنند.

یکی از بخش های مهم نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ گزارشاتی هستند که بعد از ارسال ایمیل ها به شما نمایش داده می شوند، در ادامه گزارش یکی از ایمیل های ارسالی توسط کارزار که به وسیله نرم افزار MailerLite ارسال شده است، به شما نشان داده و چگونگی بهره گیری از این گزارشات را برای تولید فرصت های بازاریابی شرح می دهم.

بهترین زمان برای چک کردن گزارشات یک روز بعد از ارسال ایمیل است، 90 درصد باز شدن ایمیل ها در این دوره زمانی اتفاق می افتد، شکل زیر گزارش ایمیل ارسالی توسط کارزار را نمایش می دهد:

همانطور که مشاهده می کنید 20.47 درصد دریافت کنندگان این ایمیل که به 1492 نفر ارسال شده بود باز شده است، این بدین معنا است که 301 نفر ایمیل ما را مطالعه کرده اند.

با کلیک روی این گزارش، اطلاعات کاملی حاصل می شود:


چه تعداد از کسانی که ایمیل را باز کرده اند روی لینک های آن کلیک کرده اند: 11.1 درصد حدود 161 نفر، 3 نفر از عضویت در خبرنامه کارزار انصراف داده است و 41 عدد از ایمیل ها مشکل فنی داشته اند (bounced)

حال موضوع مهم این است کدام لینک ها بیشترین کلیک را داشته اند:


این گزارش می تواند به ما در تصمیم گیری ها کمک فراوانی بکند، به عنوان مثال فکر کنید شما دو بنر برای تبلیغات خود طراحی کرده اید؛ با ارسال این دو بنر در دو ایمیل متفاوت می توانید متوجه شوید که کدام بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

اما چگونه می توانیم از این گزارشات به فرصت های بازاریابی مناسب، دست پیدا کنیم؟

با کلیک روی هر یک از لینک ها شما می توانید متوجه شوید چه کسانی روی لینک ها کلیک کرده اند و اطلاعات کامل آنها را داشته باشید:

حتی  MailerLite نشان می دهد که هر شخص چند بار روی یک لینک کلیک کرده است، شما می‌توانید با Export این اطلاعات فرصت های مناسب بازاریابی را استخراج کرده و در اختیار تیم فروش خود برای فرایندهای بازاریابی قرار دهید.

و یا حتی برای یکپارچه سازی فرایند های بازاریابی خود پیامکی از محصولات کلیک شده به کیلک کنندگان ارسال نمایید.

در ضمن شما می توانید با این گزارشات موارد زیر را نیز مورد ارزیابی قرار دهید

-           چه عنوانی برای ایمیل های شما بهتر کار می کن

-           چه زمانی برای ارسال ایمیل ها شما مناسب تر است، 8 صبح، 2 بعداز ظهر و ...

-           افزایش یا کاهش نرخ باز شدن ایمیل ها میزان علاقمندی مشتریان شما را به خبرنامه شما نشان می دهد

-           کدام یک از محصولات شما محبوب تر هستند.